/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
2 taktsolie med bestemt lugt
Fra : FyrStruer
Vist : 957 gange
40 point
Dato : 28-09-06 06:38

Hej da jeg kørte motorløb havde vi en castrol olie der hed R olie,den var bestemt til race.
den havde en meget bestemt lugt.den kan ikke købes mere,men jeg kommer nogle gange om ved knallerter der har denne specielle lugt,så der må være et andet produkt med samme egenskaber.
derfor er mit spørgsmål : er der nogen der ved hvad den olie hedder i dag der dufter sådan.

Hilsen Smeden

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 28-09-06 11:25

Det kan være denne eller en anden vegetabilsk olie, som giver duften:

Castrol Racing XR77 - 1 ltr

Den ultimative 2-takt pre-mix racing olie. Vegetabilsk olie til alle 2-t racing motorer inden for fx karting, cross, road racing, og MRC. Efterfølger for A747 - uden dennes svagheder. CIK/FIM godkendt - 1 ltr

nilsg

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 28-09-06 11:28
Kommentar
Fra : FyrStruer

Dato : 28-09-06 12:45

Den vil jeg prøve at købe..................tusind tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 40 point
Dato : 29-09-06 11:18

Måske ved du det - men her får du det skåret ud--
Den gamle R-olie er en planteolie = vegetabilsk olie.
Det giver duften.
Nilsg

Godkendelse af svar
Fra : FyrStruer

Dato : 29-09-06 16:21

Tak for svaret nilsg.