/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
regntøj
Fra : snaken
Vist : 4727 gange
50 point
Dato : 27-09-06 20:10

Hvilket mærke anbefaler i til regntøj (sæt), som skal benyttet i alt mulig slags vejr, typisk regnvejr samt kraftig blæsevejr?
Behøver ikke nødvendigvis at indeholde evt. stof da vi benytter varmt tøj indenunder.
Prisniveau?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 60 point
Dato : 27-09-06 20:23

Kilmanock - fra 6-700kr/sæt
eller
Didriksons - fra ca. 600kr/sæt

- begge dele kan jeg anbefale

Kommentar
Fra : Muncken

Dato : 27-09-06 21:45

I skal sikre jer at det kan ånde. Her vil foer være godt selvom i har en trøje under. Det at foret løfter stoffet fra huden er med til at skabe cirkulation og det vil føles mere behageligt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-06 22:33

Her er en test lavet af forbrugerstyrelsen

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/boern/arkiv/regntj/

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 28-09-06 11:07

Jeg har lige købt et, et ganske udmærket, sæt regntøj hos Harald Nyborg. Det er sådan en mellemting mellem det kraftige gule og det helt tynde, og så er det smidigt som stof.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8488&n=45100

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 02-10-06 23:50

Kilmanock ser da ud til at være sagen. Undskyld jeg spørger igen, men kan I også anbefale fodtøj af superkvalitet som bare er åndbar og vandtæt. Har ledt længe på nettet uden synlig succes.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-10-06 05:45

Nu er "vandtæt" jo et lidt sjovt begreb i fodtøjssammenhæng:

Du kan få f.eks. gummirøjsere i både neoprengummi og pvc - de er da vandtætte, og en landmand kan have dem på i laaang tid Men lur mig, om de er direkte åndbare.

Så er der goretex-støvlerne - jeg regner med at anskaffe mig sådan noget lignende som denne, for at prøve den af:
http://www.spejdersport.dk/templates/1product_variants.asp?ProductGuid=480702

Ellers er der jo de klassiske støvler
http://www.spejdersport.dk/templates/1product_variants.asp?ProductGuid=432802&indgang=gruppe

Hvis ikke det for mit eget vedkommende bliver et par militærstøvler:
http://www.xtragrej.dk/product.asp?product=259&sub=0&page=1

P.t. har jeg et par TenPoints vandrestøvler i skind, med ekstra thermoindlægssål. De vedligeholdes med læderfedt og sværte - dem har jeg haft i 8 år - og de er stadig vandtætte, bare jeg husker at være omhyggelig med behandlingen. Selvfølgelig kan jeg ikke gå i strandkanten med dem, men almindeligt til tordenbygeregnvejr klarer de til UG De er bare ved at være så slidte, at jeg må have et par nye støvler...