/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Advokatforbehold
Fra : Avant85
Vist : 698 gange
100 point
Dato : 27-09-06 19:09

Er der ikke lige en, som kan formulere et advokatforbehold

Jeg kunne tænke mig at byde på en byggegrund, hvor der i salgsopstillingen er anført, at tilslutningsafgiften til kloak er betalt.

Ejendomsmægleren vil ikke skrive prisen på øvrige tilsutningsafgifter, som ikke er betalt.

El => 11000,- + moms og vand => 12000,- + moms

Hvordan formulerer jeg et forbehold, så kan komme fri af handelen, hvis ikke forholdene er som mægleren fortæller, eller hvis advokaten finder noget (hvad det måtte være, det ved jeg ikke, men noget som ikke kan bruges eller koster en masse at gøre brugbart)

Venlig hilsen Avant85

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 110 point
Dato : 27-09-06 19:23

Du kunne skrive: "Det er for køber en forudsætning for aftalen, at aftalen og dens vilkår godkendes af købers advokat."

Du skal nok være forberedt på, at mægler vil tidsbegrænse forbeholdet, således at sælger er frigjort af handlen, hvis du ikke har fået din advokats godkendelse inden f.eks. en uge. Ellers kan sælger jo bare sidde og vente på dig og din advokat.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 27-09-06 22:09

Tak for svaret RyeJensen.