/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
mid.fil med tordenlyd...
Fra : annvibeke
Vist : 643 gange
200 point
Dato : 29-12-02 18:34

....ønskes!
Men hvor kan jeg finde den...?

Jeg har en thunder wav.fil...kan den mon ændres til en mid.fil (nemt og gratis)?
Det er til min hjemmeside ...og jeg kender kun til at denne kode <embed src= .mid width=70 height=42 autostart=true loop=true TYPE="audio/mid"> kan bruges...
Kan den mon ændres så den kan virke med en wav.fil?

Jeg har ikke brug for et hav af links...har nemlig brugt det meste af eftermiddagen på at søge...
vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-12-02 18:49

Hej annvibeke - nu ved jeg jo ikke hvad du laver hjemmeside i ( hvilket program ) jeg bruger Front page, og indimellem Dreamweaver - du kan da sagtens bruge eb wave fil til det formål - det behøver ikke være midi.

jeg har iøvrigt osse en fil der hedder thunder.wav, så det er nok den samme vi har, men som sagt - aner jo ikke hvad du laver dine sider i, og så er det lidt svært at sige ret meget mere.

Godt Nytår
Fnollerpige

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 210 point
Dato : 29-12-02 18:52

min kode ser således ud : <bgsound src="bubbles.wav" loop="5">
simoelt og enkelt - den anden du skriver viser vel en afspiller på siden ( ? )
det du søger er det ikke en lyd der bare er "bag" hjemmesiden ?

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 29-12-02 19:02

Tak for hurtigt svar Fnollerpige....det virker...

Jeg bruger frontpage...og word (efter humør)

Godt nytår til dig og dine...
....og alle med tilknytning til kandu.dk

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 29-12-02 21:02

Hejsa.

Nu er det desværre kun Microsoft Internet Explorer der kan "afspille" en bgsound.

Netscape, Opera, Mozilla og mange andre browsere kan ikke.

Der er en måde det umiddelbart kan lade sig gøre på uanset hvilken type browser der er tale om (tja - der er nok flere tilsvarende måder som man kan bruge, men denne er lige den der falder mig ind), smid din lyd ind i en FLASH fil, og "EMBED" denne fil. En flash fil kan bestå af både lyd og billede, men kan også sagtens kun være den ene del.

Når denne embeddes, kan den afspilles i alle browsere, blot "Flash-fremviseren" er installeret i browseren (ellers kan den downloades automatisk).

Der findes masser af værktøjer til at danne flash filer med, som også tager lyd delen med.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-12-02 21:17

...sikke et held, at jeg bruger MSI benkvist...for jeg forstår slet ikke den teknik du beskriver...den lyder alt for avanceret til mig (læs:mine evner)

Men vil det egentlig sige, at brugere af Netscape, Opera, Mozilla IKKE kan høre min bgsound?...eller betyder det bare at man ikke kan "lægge" bgsound ind på de nævnte browsere?

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-12-02 22:51

Hej annvibeke

Ja det betyder det faktisk, benkvist har ret - hans metode til at dække alle browsere er osse den rigtige måde at gøre det på - dog vil jeg lige sige at du med IE "rammer" mange af nettets brugere - undersøgelser viser at godt vel 95 % faktisk benytter sig af netop denne browser.

( der er dog nogle der ikke er helt enige deri - hvilket fremgår af dette indlæg )
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3946

men med mindre man er prof. designer er det ikke noget at bekymre sig om - hvis man bare har sådan en hyggenygge side - mener jeg seriøst, at man kan være tilfreds med IE

Og dem der ikke kan høre din lyd - bare synd for dem - de må jo så få sig IE

Hilsen Fnollerpige