/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hvor længe foregår en parring
Fra : makilros
Vist : 858 gange
100 point
Dato : 27-09-06 13:19

Jeg har 2 dejlige main coon katte og hun er nu i løbetid,han hopper på hende bider hende,ja det er ok læste jeg,men hvor mange dage bliver de ved?det er nu på 2 dag og er de mon gamle nok? de er 14 og 15 mdr.hele natten stod det på og hun er stadig villig så det er ikke lykkes endnu..tænker på min lille pigemis ..smil..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-09-06 13:28

Det kan stå på en god uges tid.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-09-06 13:38

Bare af ren nysgerrighed Hvor høj er indalvsprocenten og er de scannet.????

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-09-06 14:11

prøv at gå ind på "dyrlægevagtens" hjemmeside, der kan du få alt at vide omkring parring mm. der er vist også sider der omhandler de specielle katteracer, så vidt jeg husker...
hejsa fra min missers mor...miss.j

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-06 15:41

Citat
tænker på min lille pigemis ..smil..

Nej, det gør du ikke, for så ville du ikke lade en 14-15 mdr. gammel Maine coon parre sig, det er den ikke gammel nok til.

Maine cooner er ikke fysisk udvoksede og udviklede til at få killinger i den alder.

Og jo, det kan sagtens være der er sket noget nu, for katte parrer sig mange gange i løbetiden.
Ligesom en kat der har muligheden for det, sagtens kan parre sig med flere hanner sådan at der bliver forskellige fædre i et kuld.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-06 17:04

makilros... hvis du tilmelder dig på denne side, kan du få virkelig mange gode oplysninger om din kat

http://www.mainecooninfo.dk/

held og lykke med misserne

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-09-06 17:10

Som MCO ejer bør du også være medlem af den danske MaineCoon Klub.

http://www.mainecoonklubben.dk/

Men ellers læn dig op ad din opdrætter.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-09-06 21:19

Hej!
Selve løbetidslængden (hvilket du nok mener), er på 1 uge. Hankatten vil prøve på at parre hunkatten så længe hun tilbyder sig, men nogle gange har hun flere lyster end han har kræfter, så det vil mod slutningen af løbetidsperioden aftage noget i hyppighed.
Det er rigtig at din hunkat er lige lovlig ung, men det er såmen også din hankat. Muligvis giver det ingen befrugtning/killinger.
P-piller er en løsning, indtil hunkatten er gammel nok.
MVH Akle

Annuller spørgsmålet
Fra : makilros

Dato : 28-09-06 00:11

Jeg har modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål