/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Mailformular i Frontpage
Fra : mikmeier48
Vist : 553 gange
500 point
Dato : 26-09-06 23:29

Jeg er kommet i en vanskelig situation omkring en mailformular på hjemmesiden.
Jeg kan ikke få den til at afsende og vil derfor være meget glad hvis der en der kan forklare mig hvordan jeg skal sætte den op for at få den til at virke?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-09-06 00:46

Ud fra din beskrivelse alene kan det være svært at komme med et præcist svar.

Her er et link til oprettelse af en mailformular

www.webtip.dk/frontpage/lektion6.php

Måske finder du en fejl hvis du sammenligner.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-09-06 08:43

Undersøg i første omgang, hvorvidt din hjemmeside understøtter FP-extensions. Hvis dette ikke er tilfældet, kan du ikke bruge mailformularene.
Extensions kan tilkøbes hos din udbyder.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-09-06 09:09

Du kan også bruge denne, bare indsæt din mail adresse, hvor der stå DIN MAIL

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<html>
<head>
<title>&oslash;&aring;&Oslash;&aring;</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v3.0">
<script language="JavaScript">
<!--
function sendMail() {
if (document.forms[0].recipient.value == "") {
alert("No recipient has been specified!");
;
}
if (document.forms[0].message.value == "") {
alert("No message has been entered!");
;
}
if (document.forms[0].subject.value == "") {
document.forms[0].subject.value = "No subject";
;
}
// Construct a mailto: URL with all the details:
document.forms[0].action = "mailto:" +
document.forms[0].recipient.value

+
"?subject=" +
document.forms[0].subject.value;
return true;
}
//-->
</script></head>

<body bgcolor="orange" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">

<h2 align="center">&nbsp;</h2>
<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;

<table border="0">
<tr>
<td align="right"><form method="post" enctype="text/plain">
<p><font size="3"><b>&nbsp;</b></font></td>
<td width="163"><p><font size="3"><input type="text" name="recipient"
value="DIN MAIL" size="30" style="color:blue;"> </font></td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><p><font size="3"><b>Ang&aring;ende &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</b></font></td>
<td width="163"><p><font size="3"><input type="text" name="subject" size="30"></font></td>
</tr>
<tr>
<td align="right" valign="top"><p><b>Skriv din besked.</b>&nbsp;</td>
<td width="163" valign="top"><p><font size="3"><textarea name="message"
rows="11" cols="29"></textarea></font></td>

</tr>
</table>
<p><font size="3">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input
type="submit" value="Send mail" onclick="sendMail()" style="color:maroon; background-color:lime; border-width:medium; border-color:yellow; border-style:double;">
</font></p>
</form>
<p><font size="3"><br></font></p>
<p align="center">&nbsp;</p>
</body>

</html>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-09-06 09:28

Koden er ikke spamsikret, men der findes en lille Html kode, der skjuler din mail adresse,
men kan ikke huske den.
Men det kan sndre helt sikkert.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 27-09-06 16:06

Jeg kender problemet Mik - alt for godt
har siden 1998 arbejdet med Frontpage, verdens bedste program
og styrer i dag over en snes hjemmesider med programmet.

Men at få programmet til at afsende en mail-formular
er endnu aldrig lykkedes mig
og samme problem har mange andre!

Jeg har derfor valgt den enkle løsning
som altid virker www.japanskeDanmark.dk - klik på "kontakt"
brug den, og det virker altid.

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-09-06 16:13

Den samme som denne.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v3.0">
</head>

<body bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">

<p><a href="mailto:kandu@ddddddddddd">send mail</a></p>
</body>

</html>

Annuller spørgsmålet
Fra : mikmeier48

Dato : 29-12-06 16:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål