/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Meter til at dreje ind carport
Fra : betina64
Vist : 1227 gange
100 point
Dato : 26-09-06 16:09

Jeg skal til at bygge nyt hus, og skal have mit hus placeet sådan , at jeg skal køre et lille stykke 6 meter af en indkørsel, for så at dreje bilentil højre ind i garage. Men spørgsmålet er hvormange meter jeg skal gøre indkørelsen bred så det kan lade sig gøre??? carporten er ca 4. m. bred

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-09-06 16:15

Det kommer væsentlig an på køretøjet!

Kommentar
Fra : betina64

Dato : 26-09-06 16:16

Det er en c5

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-06 16:24

Min gamle BX kunne krybe ind i carporten på næsten ingen plads.
Min Xantia skal bruge meget plads for at komme ind.

Vil du vende bilen eller bakke hele vejen ud igen.

Du kunne nøjes med at gøre indkørslen bred der hvor der skal manøvreres.

Når du får råd, så tænk på at den nye C6 fylder noget mere.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-09-06 16:25

Find bilens venderadius - det må stå i en reklame eller i servicehæftet læg et par meter til det mål

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-09-06 16:26

Du kunne jo også køre hen på en tom plads med et stykke kridt til at markere vej og garage. Så skulle det hurtigt være løst.

PS husk målebånd

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-09-06 17:36

En C5'er skal iflg databladet bruge en vendediameter på 11,45 meter. Så frem med en passer. (lav det nu lidt større, sådan du ikke skal køre C5 resten af livet)

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-06 17:46

Det kræver noget mere plads, end jeg lige tror de fleste regner med.

Altså, jeg forstår det sådan, at det fra indkørslen er et vinkelret sving direkte ind i carporten, altså uden yderligere indkørsel til carporten når der er drejet??

Jeg prøvede at lave en nedskaleret tegning af en indkørsel og så en carport på fire meter bred.
og så en lille papirmodel af bilen i samme størrelsesforhold.

Når man så "kører" med bilen på tegningen, viser det, at du for at kunne holde midt i carporten, ikke må lave en vej der er smallere end 6 meter (hellere 7), for så kan du ikke dreje derind...og så er det endda knebent, og jeg vil tro det vil være betydeligt værre at få bilen bakket ud igen

mvh dova

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 26-09-06 21:51

Hvis det nu havde drejet sig om en parkeringsplads, så er min. afstanden mellem P-båsene 7 m. Det vil sige at man (alle) bør kunne manørere på en 7 m bred vej.

Godkendelse af svar
Fra : betina64

Dato : 26-09-06 23:03

Tak for svaret dova.
Super at du sådan er gået i gang med papir og saks.........vi vælger de 6 meter, da vi kan køre skrå ind i carporten