/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Illegal handling
Fra : Kbp123
Vist : 434 gange
341 point
Dato : 26-09-06 13:01

Ønske om et godt råd.
Jeg har en ældre pc. der står som reserve, jeg vilde gerne den var i orden, men det er den ikke.
Det er en windogs 98 med Vord 2000 tekstbehandling.
Problemet er,at når jeg forsøger at sætte et billede ind i tegsten, får jeg besked på at jeg har forretaget en illegal handling, og at computeren vil blive slukket, og det gør den.
Jeg har forsøgt med en anden Tastatur.Jeg har slettet og geninstaleret word, men uden nogen resultat.
kbp123

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-06 13:11

Det kunne være mangel på ram.
Højreklik på denne computer > egensskaber > der kan du lige se hvor meget ram du har.

Men hvis du har 98 CD'en, så kan du godt indstallere oveni den eksisterende 98.
Alle programmer og filer bliver ikke berørt.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-09-06 15:53

Jeg synes mere det lyder som en Windowsfejl. Prøv at geninstallere Windows.
Jusk at tage backup af vigitge filer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-09-06 15:58

Har du prøvet at vælge et andet billede?
Er det et Jpeg eller jpg billede?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-09-06 16:02

Ser at e.c. har foreslået geninstallation af W98.

I øvrigt: Hvis det er en reserve PC, så har du måske ikke vigtige dokumenter på den, der ikke må forsvinde.? I så fald bør du i stedet NYinstallere W98. Du bør derefter opdatere Windows. Når det er ok, installerer du Words igen.

Når du har NYinstalleret og opdateret W98 og Word; prøv så at gentage billedindsættelse, så skulle det gerne virke. Hvis Nyinstallationen af W98 og Word er forløbet uden problemer og du stadig ikke kan indsætte et billede i Word, så er der mest sandsynligt tale om en hardwarefejl.

MEN HUSK ALTSÅ. NYINSTALLATION SLETTER ALT!

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 26-09-06 22:36

husk man kan ikke opdatere W98

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-09-06 22:48

Er det allerede slut Vonna. Mente det var i 07 ??

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 26-09-06 22:56

Ja det er slutt

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-09-06 23:03

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-09-06 10:51

Så så ikke græde lille børn.
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/