/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
vibe 25 motorbåd
Fra : gitano
Vist : 2833 gange
218 point
Dato : 26-09-06 11:47

hej alle, er der nogen der kender båden, hvor den er lavet og af hvem,båden er en vibe 25 halvplanene,med 6o hk.mercedes diesel årgang 1974.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 109 point
Dato : 11-01-07 20:18

en vibe 25 er bygget i norge , start 1970 og nogle år frem. jeg kender ikke noget til fejl og mangler ved den. mit indtryk er, at det er en fin begynderbåd. kig den godt efter for osmose, da det kan være en bekostelig affære at få udbedret.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-01-07 20:23

glemte at sige, at den er født med perkins motor

Godkendelse af svar
Fra : gitano

Dato : 12-01-07 09:37

Tak for svaret trimare46.men manglede producent og hvor i norge,da jeg mangler tegninger (skabeloner tilvinduer.
Citat

Kommentar
Fra : mjden

Dato : 24-04-07 18:59

Hej Gitano
Vi har i 2005 købt en Vibe 25 fra 73.Desværre med en defekt motor/Z-drev(volvo penta B20)
Så vidt vi ved er båden bygget i Hundested og er forgangeren for model Jupiete, men vi er ikke sikre, den skulle være lavet i 2 versioner, 1 med skrue og ror, og en m/Z-drev. Vores version er den med Z-drev.Den tid vi sejldede med den gamle motor, sejlede båden perfekt, efter at den kom på land juni 2006(dårligt vedligehold af Z-drev)er båden naturligvis blevet tjekket for glasfiberpest og alt OK. Der nu installeret ny motor (Mersruiser 4,3 l- 220 hk-V-6-MPI)og nu glæder vi os meget til båden kommer i vand d. 3. maj 2007.Vi vil meget gerne vende tilbage efter den 3. maj og fortælle hvordan voes Vibe 25 nu sejler. Og vi hører gerne fra jer hvis i får/har andre oplysninger, der findes åbenbart ikke så mange af dem.

Kommentar
Fra : postpost

Dato : 23-05-07 22:57

hej.. har kig på en vibe 25 fra 1973 med z-drev.. er der nogle der ved hvordan den ligger i vandet, om den er stabil nok, for jeg synes den virker lidt høj i det..