/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Starte Explorer i vindue
Fra : hotmaildude
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 25-09-06 23:33

Er det muligt at få Internet explorer til at starte i en præ-defineret vindues-størelse ved hver start af programmet!

Jeg har nemlig en toolbar,der gerne skal være synlig og tilgængelig hele tiden, og hver gang jeg starter IE dækkes toolbaren af denne.

Nogen bud!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-09-06 23:37

træk IE ude i hjørnerne til vinduet passer i den størrelse du ønsker
luk så IE og start igen.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-09-06 00:27

Du skal nok snarere prøve om du kan få din toolbar til være forrest altid

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-09-06 00:34

Når du har trukket vinduet, så hold TAB nede imens du klikker på krydset. Så holder det størrelsen når du åbner igen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-09-06 00:36

Måske ikke så avanceret/genialt, men prøv at oprette en ny genvej på skrivebordet:

I "Destination" skal der stå:
"C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" javascript:window.open("http://www.dr.dk");window.resizeTo(800,650)

Og i "Start i" skal der stå:
"C:\Programmer\Internet Explorer"

Så åbnes www.dr.dk i et vindue der er 800x650 - men desværre er der også åbnet et vindue hvor der i adresselinien blot står: javascript:window.open("http://www.dr.dk");window.resizeTo(800,650)

Dette vindue kan lukkes automatisk, ved i at skrive flg. i feltet "Destination"
"C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" javascript:window.open("http://www.dr.dk");window.resizeTo(800,650);window.close()

Men så kommer der en dialogboks hvor man skal svare [JA] til at websiden får lov til at lukke vinduet...

Måske der kan strikkes videre på dette, så det bliver mere elegant...

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-09-06 01:00

Hæ - nu har jeg det:

I opsætningen af din browsers startside skriver du f.eks. dette:

Kode
javascript:window.resizeTo(1024,700);window.moveTo(0,0);document.location = "http://www.dr.dk/"

1) Din startside åbnes i 1024x700
2) Siden flyttes til 0,0 (øverste venstre hjørne)
3) Siden www.dr.dk åbnes ....

Det virker

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 26-09-06 07:34

Har forsøgt med din løsning berpox, men hver gang jeg lukker min browser ned igen for at starte påny lukkes vinduet lige efter at det er åbnet!.....

Jeg har indsat: javascript:window.resizeTo(1280,900);window.moveTo(0,100);document.location = "http://www.dr.dk/"

som min startside!

Hvis jeg trykker hjem i en allerede åben browser, virker alt som det skal (Skide smart ellers)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-09-06 08:47

Hmmm - besynderligt.....

Men OK - det er "kun" testet på en Windows 2000 maskine med Internet Explorer 6 - og dér virker det hver gang som forventet.

- nu har jeg haft lejlighed til at prøve det af på en XP Prof., også med Internet Explorer 6 - og dér oplever jeg det samme som dig

Jeg "håbede" at det så blot var en opsætning i IE's sikkerhed der gjorde det - det er det muligvis også, men jeg har ikke fundet ud af hvorfor vinduet lukkes med det samme.......

Jeg tygger lidt videre på det - men som vanligt er det nok et Micro$oft problem......

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 26-09-06 18:20

Lyder godt.. Jeg afventer spændt på en løsning!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-10-06 00:23

...har endnu ikke fundet en løsning med IE. Men tilsyneladende virker det med Firefox 2.0 og Windows 2000.

Checker det lige på en Firefox 2.0 og XP i morgen.....

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 28-10-06 17:06

I orden..... Venter stadig spændt! ;)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-10-06 08:51

Så - nu har jeg afprøvet flg. "startside" i Firefox 2.0 på et XP system.
Kode
javascript:window.resizeTo(1024,700);window.moveTo(0,0);document.location = "http://www.dr.dk/"

- og det virker IKKE ved opstart - men straks jeg trykker på reload-knappen, så justeres billedet til det ønskede.

Ergo må det være noget XP relateret der forhindrer den ønskede afvikling af javascripts.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-06 10:12

Gravede lidt ned i det..... det er XP SP2 der blokerer for javascripts adgang til at åbne browservinduer.

Blokeringen er givetvis indført for at undgå at suspekte og skadelige websider afvikler skadelig kode i usynlige vinduer......

Så selvom javascript er smart - så ødelagde malware folket denne mulighed

Godkendelse af svar
Fra : hotmaildude

Dato : 02-11-06 16:53

Jeg må vel bare væne mig til det.....
Det er trods alt ikke verdens undergang....
Dog får du alligevel point, som tak for indsatsen! :)