/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
skrive til database
Fra : thorkil1
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 25-09-06 22:59

jeg laver asp-løsning på webserver - men fra den formular, hvor man skal skrive data ind via en formular til databasen får jeg følgende fejl i browser

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/test40/skri41.asp, line 115

jeg har brugt standard "application" fra dreamweaver.. hvor er det, det går galt...

thorkil

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 25-09-06 23:08

Det er mest sandsynligt at du ikke har skrive rettigheder til databasen.

Tjek med dit webhotel i hvilken mappe dine access databaser skal ligge.

Normalt er den mappe i roden af dit hotel, eller du kan også ha en mappe uden for www mappen.

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 25-09-06 23:11

jeg har tjekket med webserveren - og jeg skulle have alle rettigheder.....

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 25-09-06 23:12

jeg har tjekket med webserveren - og jeg skulle have alle rettigheder.....

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 25-09-06 23:21

hvis du er helt sikker på at din database ligger i den rigtige mappe, så prøv lige aller først at indsætte data med et manuelt script :
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp

Altid en god debugger.......er nemlig ikke helt sikker på at du har skriverettigheder

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 26-09-06 15:36

nu har jeg installeret server (IIS) på min egen maskine - her er problemet det samme (og jeg har givet mig selv fulde rettigheder til folderen wwwroot.... Det er (sgu) underligt..... og mystiks hvad fejlen kan være...

thorkil

Accepteret svar
Fra : BoJohansen

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-06 16:48

Bruger kontoen IUSR_MaskinNavn skal have skrive rettigheder, ikke din egen bruger.

En ting mere at sjekke, er at se om du indsætter korrekte data i databasen.
Den godtager ikke tekst i et Tal feldt feks.

Har du testet med kun at indsætte til et feldt feks. ? (Feks. Feldt 'ForNavn' eller hvad som nu er relevant i dit tilfælde)

Godkendelse af svar
Fra : thorkil1

Dato : 18-12-06 10:22

Tak for svaret BoJohansen.

undskyld at det har taget lidt tid at give tilbagemelding - men det var interuser, der ikke havde rettigheder - det tog bare sin tid at overbevise adminnistrator om det ....

Men nu virker det....

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 18-12-06 17:10

Det går helt fint

Godt at du fik styr på det