/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kan ikke køre mere end ca. 18?
Fra : gertajensen
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 25-09-06 22:46

Hej..
Jeg har et problem med min PGO kallert..
Når jeg har kørt ca 18 - 20 km går den i stå.. Jeg skal derefter vente ca 15-20 min før jeg kan starte den igen...
Jeg har prøvet næsten alt muligt og snakket med forhandler og andre specialister og har fulgt deres råd uden held...
Men måske er der en der har haft det samme problem så måske..
På forhånd tak..
Mvh. Gert Jensen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-09-06 00:04

Har du prøvet at tage benzindækslet af, det kan være den ikke kan suge luft ind,
når tanken efterhånden bliver suget tom for luft. Der opstår et vacum, der forhindrer benzinen i at løbe normalt.
Se efter om hullet, der lukker luft ind i tanken ikke er stoppet, eller lav det større.
Et gæt, men hvem ved.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-09-06 00:06

Skal sige, jeg havde samme problem, men det var vacumpumpen der gjorde, at jeg ikke kunne køre mere end et par kilometer, men samme symptomer, da det tager tid før du kan starte igen.

Accepteret svar
Fra : zyflex

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-06 21:15

Jeg vil også gætte på at vaccum systemet måske spiller ind.
Jeg har lige prøvet noget lignene på min scooter. Der pillede jeg vaccum hanen af og så tog en benzin slange direkte fra tanken og så til kaburatoren.
Hvis du gør dette så husk at blinde den studs til vaccum på kaburatoren af.
Jeg plejer at bruge en benzin slange på ca 10cm med en bolt i den anden ende.

Godkendelse af svar
Fra : gertajensen

Dato : 04-10-06 22:58

Tak for svaret zyflex.

Kommentar
Fra : zyflex

Dato : 05-10-06 15:06

Selv tak. Det var godt at du kunne bruge det :)

Kommentar
Fra : Procola

Dato : 06-01-07 18:32

Det kan være fordi din cylle varmesætter sig.
Hvis den gør det kan det enten være fordi at:
1. Du kører med for lille dyse i.
2. Din scooter har ikke det varmeskjold som skal side om cylle.
3. Dit blæserhjul er i stykker (tænderne knækket).
4. Måske har du ikk noget blæserskjold?

Kommentar
Fra : disken