/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke køre en fejlsøgning?
Fra : Steffansteffan
Vist : 766 gange
40 point
Dato : 29-12-02 15:09

jeg kan ikke køre en Skandisk. Nå jeg klikker på "Undersøg nu" så skriver den bare:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kontrol af disk kunne ikke udføres, fordi programmet sakl have uddelt adgang til nogle windows-filer på disken. Der kan kun opnås adgang til disse fil ved at genstarte windows. Vil du planlægge, at kontrol af disk skal udføres næste gang, du starter computeren.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

og jeg har proøvet at genstarte computeren men man kan stadigvæk ikke :(

Jeg har Windows XP Pro.

Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-12-02 15:29

hej igen !
start i fejlsikkertilstand.log på som administrator prøv...
det er hvis f8 du skal trykke under start...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-12-02 15:52

kontrol panel-skærm-indstilliger-avanceret-geforce
opdater evt driver:http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=drivers
hvor meget er din comp på GHZ (SE WINDOWS TAST + PAUSE/BRAKE)

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 40 point
Dato : 29-12-02 17:52

Hej Steffansteffan
Når du klikker der hvor der står undersøg nu-kan du gører det på to måder
1-Klik på undersøg nu,og lad værer med at sætte flueben under-der hvor der står
ret fejl i filsystemet automatisk
den eneste du skal gører er at klikke på den der hedder start.
dog kan du vælge at sætte en flueben i den der hedder søg efter/genopret beskadige sektorer,og så også klikke på start-men prøv på begge måder.
2-hvis du sætter flueben i den der hedder ret fejl i filsystemet automatisk så kommer den melding som du skriver.
Kontrol af disk kunne ikke udføres, fordi programmet sakl have uddelt adgang til nogle windows-filer på disken. Der kan kun opnås adgang til disse fil ved at genstarte windows. Vil du planlægge, at kontrol af disk skal udføres næste gang, du starter computeren.
når det vindue kommer op skal du bare huske at sige ja,og så kan du gå ned og genstarte,så vil din xp starte op med at lave en systemkontrol af din harddisk(det kan godt tage lidt til så vær tålmodig)
MVH Brian

Godkendelse af svar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-12-02 17:55

Tak for svaret briani.