/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HD drøner der-ud-a´
Fra : yearhouse
Vist : 384 gange
200 point
Dato : 25-09-06 18:11

Så skal jeg lige bruge et klogt hovede:

Mellem de seriøse stunder sidder jeg og stener med et spil:
"Ricochet Lost World".
Et ganske primitivt spil af break-out typen. Men hver gang jeg åbner det, drøner min HD.....(eller hvad det nu er)....med omsiggribende hastighed.
Spillet kører såmænd fint nok. Det undrer mig bare lidt, at det kun er det spil, der skal lave denne ballade...

Jeg har selvf. scannet for det ene og andet, men uden held. Jeg kan jo bare være ligeglad, men kan det være skadeligt for min Pc?.....Og hvad kan jeg gøre?

Dejlig mandag til alle

Kommentar
Fra : disken

Dato : 25-09-06 18:44

For lidt RAM på din maskine ???
Prøv CTRL - ALT - DELETE
Du kan udvide din virtuelle hukommelse i kontrolpanel - system - avanceret - udeevne -avanceret
under virtuel hukommelse, min står til 2000x2000, hvilket er rigeligt.
Husk at klik på definer, for at gemme indstillingerne

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-09-06 18:52

Jeg har 1024 RAM....skulle det ikke være nok?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 25-09-06 18:58

Jo, det ville jeg da mene, men ikke sikkert din puter tænker det samme.

Har du støvet maskinen af for nylig, det kunne tænkes der var fuglereder i din blæser.
Ellers kan jeg ikke lige komme på hvorfor den skal snurre så vildt.
Medmindre der er noget i selve programmet, der prøver på at komme på nettet, uden tilladelse.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 26-09-06 00:36

....hmmmm

Fuglereder har jeg nu ikke *G*
Men kan jeg på en eller anden måde forhindre détte forsøg på "adgang til nettet"?
Er der mon noget der skal neutraliseres ad Stifinder-vejen?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-06 02:20

Noget der kan få HD'en til at "drøne derudaf" kan være manglende ram, eller et backupsystem til spillet.
Med programmet Everest kan du se om programmet sætter gang i cpu'en og demed blæserhastighedenen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-06 03:11

Med dette program kan du se hvad comp indeholder.
Everest
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

eller dette som er en ældre ugave af det første:
Aida 32
http://www.majorgeeks.com/Aida32_-_Enterprise_System_Information_d183.html

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-09-06 10:51

Citat
Men kan jeg på en eller anden måde forhindre détte forsøg på "adgang til nettet"?

Her tænker jeg på, at din Firewall måske blokkere for forbindelse til nettet.
Hvilket sikker er godt nok, hvis det er spyware eller andet.
Men det kan tage en masse Power fra din Pc.

Har selv samme problem, bare med Yahoo, der vil have adgang til nettet, men ikke får lov
før jeg klikker på Yahoo mail.
Og et par andre programmer, der ''meget gerne '' vil på nettet, men er lukket inde.
Tror bare det er noget, man engang imellem må lære at leve med, for hvis man forsøger
at fjerne årsagen til netadgangen, virker programmet ikke.
Spyware eller ikke.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 26-09-06 12:43

Nu ER det jo osse bare et spil, så jeg er såmænd ikke bange for at forsøge, men jeg aner bare ikke, hvor jeg skal lede i programmet?...

Bare détte ræseri ikke slider for meget på putteren....så kan jeg godt leve med det.
Det lyder sq bare voldsomt?

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 200 point
Dato : 26-09-06 12:59

Kender det, men det er bare din blæser, der holder tempen nede på din processor.
Så begynder den ikke at hakke i billede eller på anden måde opføre sig unormalt, tror jeg ikke der sker det helt store.
Sidder selv lige nu og konverterer nogle film, og der kan jeg også høre at der arbejdes hårdt.
Men tager mig ikke så meget af det, da tempen ikke fejler noget, den ligger omkring 30-40*
og sker der noget, er det vel ''kun'' blæseren, der bliver brændt af.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 26-09-06 13:03

Tak for svaret disken. Så "blæser" jeg på dét

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-09-06 13:08

Syntes du skulle.
Men pas på, hvis den gør det, ved andre programmer eller uden grund.
Så er der sikkert andre ting galt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-06 13:16

Prøv at kigge på comp med programmet Everest, og se på cpu temp.

start everest
+ ud for PC
marker sensorer
ude til højre kan du se blæserhastighed og bl.a. cpu temp