/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
YAMAHA TZX 45 knallert. går dø
Fra : DADAY
Vist : 412 gange
50 point
Dato : 25-09-06 16:00

Jeg har skiftet toppakning på den, men ikke pakningen ved krumtappen.
Den kan godt starte når den skal køre tomgang og også når man gasser op, så lyder det meget rigtigt.
Men Men jeg kan køre 200 meter så går den død -
så hvis jeg lige venter et øjeblik, så kan jeg starte den igen, og igen køre ca 200 m. så dør den igen osv osv.................
Hvad kan dog være årsagen, jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har nemlig dårligt råd til mekaniker, da jeg kun er i lære
Kevin

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 25-09-06 16:51

jeg har nemlig dårligt råd til mekaniker, da jeg kun er i lære
Du skulle have været i mekanikerlære.
Måske for tæt tankdæksel. Løsen dæksel. (kommer typisk når tanken er fuld)
Måske stoppet benzinfilter, eller karburator. Se hvor hurtigt benzinen kommer, når du trækker slangen af nede ved karburatoren, måske kommer der kun benzin, når du træder på kickstarteren.
Hvis det er stoppet karburator, skal den af og alle dyser og huller gennemblæses med trykluft.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DADAY

Dato : 25-09-06 17:46

hej palle.
Ja du har nok ret, det ermåske en utæthed, eller kaburatoren, det kan vel ikke være meget andet.
Den går med vilde omdrejninger når man gasser op - når den holder stille, men ik når man kører.
Kevin

Godkendelse af svar
Fra : DADAY

Dato : 25-09-06 17:49

Tak for svaret pallebhansen.