/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Højtalere til surroundanlæg
Fra : LNM
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 25-09-06 14:55

Jeg har en surround receiver på 90wpå Fronto,Center og Surround. RDS Tuner Receiving range: 87MHz til 108 MHz .Hvilket sæt højtalere skal jeg købe!!

Kenwood højtalersæt 5 stk ( 1 center, 2 front og 2 surround højtalere) 120 w, impedens 8 ohms.
til 600,-
Yamaha højtalersystem 6 stk (1 center, 4 satelithøjtalere og 1 subwoofer) 100w, impedens 6 ohms
til 1200,-

Er den Yamaha subwoofer de 600,- mere værd. !!

Jeg er har nu et alm. gl. musikanlæg med 2 højtalere og et alm sterofjernsyn.

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 100 point
Dato : 25-09-06 16:31

Hej!

Bare et lille tip
Jeg ville nødigt undvære min sub. i surroundlyden! Den giver en fed lyd, specielt i film, hvor der bruges effekter som motorer, skydevåben og ikke mindst torden...

Mvh.
Thomas

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 25-09-06 17:24

Hvor finder du de højttalersæt til DE priser???

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 25-09-06 17:55

Nu skriver du ikke, hvilken receiver der er, men jeg ville klart ofre lidt mere, end de 2 for forslag, du kommer med der!
Skal du have, bare et middelmådig surround-anlæg, kan du ikke engang få 1 højttaler, til prisen på Yamaha sættet!
Prøv at gå ind i en butik, der sælger surround lyd, og lyt engang!
Jeg tror hurtigt, du bliver skuffet, hvis det er til lydeffekter på film, du vil bruge anlægget(og det er det vel )

Gert

ps: Selv surround højttalersættet til min komputer, koster det dobbelte af, hvad yamaha sættet koster

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-09-06 09:09

Skulderwatt og atter skulderwatt.

Watt tallene er som udgangspunkt noget nær ligegyldige når vi snakker kvalitets højttalere. Og det rene løgn når vi taler kinesisk godtkøbskram. I den gode klasse kan du dårligt købe en enkelt højttaler-enhed i de prisklasser du nævner.

Et komplet sæt til 600 kr eller til 1200 kr vil være de rene boom-boxes og antagelig yde dig en uengageret lyd der hælder til det skingre. Sub'en vil levere nogen dunk og brag, men det lyder ens det hele og rigtig dybbas er der ikke tale om. Spiller du bare en anelse højt, begynder kabinetter og enheder at jamre sig tydeligt og vil ikke rigitgt deltage.

Vil du opleve den bedre ende af surround'en, prøver du at besøge HIFI Klubben www.hifiklubben.dk og lytter og ser hvad de kan præstere. Du vil så desværre opdage at der skal lidt flere penge til inden man begynder at snakke rigtigt fedt surround.

Hilsen en nørd der har:

2x15 i push pull i båndpas som sub.

12" + extended range horn i center
12" + 6,5" + 1" sidesystem
15" + extended range i bag

5 x 150 proff Watt + 200 ditto i amp

Godkendelse af svar
Fra : LNM

Dato : 26-09-06 15:47

Tak for svaret punkler.