/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
adresselinje i win xp home væk
Fra : frederikshavn
Vist : 762 gange
100 point
Dato : 25-09-06 13:59

Hej,min kærste har lige købt en PACKET BELL pc nede i Fona med win xp home sp2,men nu er adresselinjen forsvundet,har prøvet at trykke f11,men det hjalp ikke,og har også prøvet at h.klikke for oven og sætte flueben i adresse,men det hjalp heller ikke,hvordan dælen for hun adresselinjen tilbage,og lige et andet spørgsmål. der er norton antivirus på pc'en,som er gratis i 3mdr,hvordab sletter man det, det står ikke inde i tilføj/fjern programmer,der var ikke nogle cd'ere med til pc'en,da hun købte den.men der er lavet en partition på d-drevet,hvor man kan geninstal.systemet,please help her

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 25-09-06 14:05

Spørge miritdk. Hun hjælp mig med det samme problem...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-09-06 14:19

Tryk på VIS, der ændrer du.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-09-06 14:22

denne computer
vis/værktøjslinie/adresser

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 25-09-06 15:24
Kommentar
Fra : johnni

Dato : 25-09-06 15:27

Mht til afinstalleringssiden jeg linkede til, skal du bare klikke Run it now, og så klikke Continue og Run eller Yes eller OK osv, til den er færdig, og så genstarte maskinen.
det virkede for mig.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-09-06 15:35

Underligt at Norton ikke står i Fjern/Tilføj. Det gør de hos mig. Der står vel ikke noget med "Symantec". Nå men du jo bruge johnnis link til at fjerne det.

Her er det samme som johnnis, men på dansk

http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Du skal i øvrigt være MEGET omhyggelig med virkelig at få fjernet ALT. Ligger der rester tilbage, kan de godt drille i andre sammenhænge (det er ikke "farligt" det driller bare)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-06 16:13

adresselinien:

hvis du kan se en dbl linie ude hvor den plejer at begynde - så klik og hiv med musen - det kan være bøde til siden og op og ned

Coliniiii dit fjols du kunne jo bare have linket til spørgsmålet

afinstallere norton : hent først denne lille regcleaner: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039?Open&src=&docid=2004093015165236&nsf=tsgeninfo.nsf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl= men et er egentlig besvaret ovenfor Når det er gjort så scan med regcleaneren og delete hvad der er safe to delete... gå i start - kør - skriv regedit og kig under HKEY_LOCAL_MACHINE og find alt der har med symantec og norton at gøre - højre klik og slet - genstart din maskine - gentag proceduren med regedit - gå i stifinder og se om der ligger rester af norton/symantec - slet - kør regcleaneren igen og slet hvad der er safe to delete - genstart - kør for en sikkerheds skyld regcleaneren igen efter genstart og fjern hvad der står af norton/symantec .

Citat
der var ikke nogle cd'ere med til pc'en
... de ligger under programmer som recovery/restore/geninstall eller lign og skal brændes ud hvis en dag det ikke er muligt at komme ind i windows (for dårligt hvis det ikke står nogen steder eller i ikke er blevet oplyst om det) ...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-09-06 17:04

Lige et par supplerende kommentarer til Norton fjernelse. Når du har kørt værktøjet på den side der bliver linket til, så hent og kør denne fil bagefter http://service1.symantec.com/SUPPORT/sharedtech.nsf/docid/2006031710323113?Open&src=&docid=2005033108162039&nsf=tsgeninfo.nsf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=&seg

Når du søger på harddisken efter Norton og Symantec mapper, så søg også efter Liveupdate (check at der ER en Norton mappe).

Selv om Norton burde være fjernet nu, kan den i visse tilfælde godt lave problemer for snadre sikkerhedsprogrammer. Er det tilfældet, så sig til. Så har jeg en metode til at løse det.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-09-06 17:05

snadre = andre

Kommentar
Fra : disken

Dato : 25-09-06 18:47

Højreklik på den øverste menu ved adresse linien, sæt flueben ved vis adresse

Kommentar
Fra : disken

Dato : 25-09-06 18:48

Ud for filer - rediger og alt det andet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 25-09-06 18:49

UPS. havde du gjort.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-06 03:25

Vis > værktøjslinier > der skal ikke være hak i "lås vrktøjslinierne"
så marken lige "lås vrktøjslinierne" så >> V << er væk.
Nu kan du bruge anvisningen fra Miritdk, med at trække i de lodrette "bjælker"

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 26-09-06 16:01

Tak for svaret e.c.