/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
fjernelse af krævet kodeord
Fra : tpjevser
Vist : 950 gange
300 point
Dato : 24-09-06 22:40

jeg har på auktion købt nogle brugte firmapc´er. de er umulige at komme ind i, da der hele tiden kræves kodeord, selv i bios. hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-09-06 22:48

Prøv at tage batteriet ud af bundkortet, så glemmer BIOS nok det hele.
Harddisken kan du blot dos formatere. Hertil findes der flere programmer der kan klare denne sag.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 24-09-06 22:57

Brug et "Backdoor BIOS Passwords"
Forsøg dig frem.

AMI
A.M.I., AAAMMMIII, AMI?SW , AMI_SW, BIOS, CONDO, HEWITT RAND, LKWPETER, MI, and PASSWORD.

Award:
eight spaces. 01322222, 589589, 589721, 595595, 598598 , ALFAROME, ALLY, ALLy, aLLY, aLLy, aPAf,

award, AWARD PW, AWARD SW, AWARD?SW, AWARD_PW, AWARD_SW, AWKWARD, awkward, BIOSTAR, CONCAT, CONDO,

Condo, condo, d8on, djonet, HLT, J256, J262, j262, j322, j332, J64, KDD, LKWPETER, Lkwpeter, PINT,

pint, SER, SKY_FOX, SYXZ, syxz, TTPTHA, ZAAAADA, ZAAADA, ZBAAACA, and ZJAAADC.

Phoenix:
BIOS, CMOS, phoenix, and PHOENIX.

Manufacturer / BIOS Password
VOBIS & IBM: merlin
Dell: Dell
Biostar: Biostar
Compaq: Compaq
Enox: xo11nE
Epox: central
Freetech: Posterie
IWill: iwill
Jetway: spooml
Packard Bell: bell9
QDI: QDI
Siemens: SKY_FOX
SOYO: SY_MB
TMC: BIGO
Toshiba: Toshiba

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 25-09-06 07:27

Hvis der er harddisk kodeord skal det nulstilles - det kan du ikke uden at have bios password - ELLER - sende disken til afkodning.. - (Det er billigere at købe en ny!)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-09-06 07:43

Ha ha. Hvis det var SÅ nemt ville Tyveknægtene jo have nemt spil. Nej du er nødt til at starte helt fra bunden af. D.v.s. Fjern alt og reinstaller. Det betyder også nyt styresystem og programmer.
Hvis du så synes at det er DYRT, kan jeg bare sige: Det skulle du squ have tænkt over (vidst) da du købte PC'erne på Auktion.

Men jeg ønsker dig al held og lykke med det. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 25-09-06 08:06

Download RECMOS http://www.helgec.dk/recmos.zip - udpak programmet - læg det på din startdiskette - boot op på disketten - ved a-prompten skriver du - recmos.exe - klik enter - følg vejledningen på skærmen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-09-06 18:18

Sådan skal det gøres helgec

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-09-06 23:56

hvordan kører man mon "recmos" hvis bios er låst og der ikke kan bootes fra a:\

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-09-06 01:35

....der sidder formentlig en jumper på bundkortet der kan resette bios - det gjorde der i alle tilfælde i gamle dage

Undersøg bundkortenes dokumentation vedr. dette....

Accepteret svar
Fra : helgec

Modtaget 300 point
Dato : 26-09-06 08:27

"hvordan kører man mon "recmos" hvis bios er låst og der ikke kan bootes fra a:\ "
Man fjerner strømstikke til harddisk og cd-drev

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 29-09-06 09:53

Virker det??

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 29-09-06 22:13

Tak for svaret helgec.