/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Eksportere Outlook
Fra : clou
Vist : 740 gange
100 point
Dato : 24-09-06 20:36

Godaften derude

Nogen der kan hjælpe med at fortælle, hvordan man eksporterer kontaktpersoner og kalenderen i MS Outlook?

Grunden til jeg spørger er den, at jeg skal skifte computer og vil derfor gerne have det med over på den nye.

Mange hilsner og på forhånd tak fra

Clou

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-09-06 20:41

Der er - under Filer - et menupunkt til at Importere & eksportere, hvis altså det er Outlook og ikke Outlook Express.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-09-06 20:45

Har prøvet det funker ikke helt - et eller andet går helt galt - vil gerne kunne eksportere det til en USB pen, så jeg kan importere det igen derfra, når jeg får tilsluttet den nye computer.

Clou

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-09-06 20:53

Du vælger blot USB pennens drevbogstav.

Har selv lige lavet en backup på den måde.

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 110 point
Dato : 24-09-06 20:54

klik filer,
klik importer/eksporter,
klik eksporter til en fil,
klik fil med private mapper (.pst),
marker private mapper (øverste niveau,
sæt flueben i "medtag undermapper",
vælg en lokation på din computer hvor du kan finde filen igen,
klik udfør

opret din emailadresse igen som normalt under funktioner, email konti
dernæst klik filer
klik importer/eksporter
klik importer fra et andet program eller en anden fil
marker "fil med private mapper (.pst)
vælg lokationen og marker den fil du gemte i ovenstående procedure
sæt flueben i undermapper klik udfør

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 24-09-06 21:03

Tak for svaret troldenesdhb. Lige den opskrift jeg manglede

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 24-09-06 21:04

Ja lad os lige holde fast i at programmer vi taler om er Outlook, som er en del af officepakken.

Jeg har lagt mærke til at der er flere der gerne vil bruge menupunktet<importer og eksporte...>r, men det behøver du ikke bekymre dig om.

Hvis du ikke selv i Outlook har oprettet nye datafiler til f. eks. at sortere mail så har du kun enhele din, så ligger alle dine mail, kontakpersoner, kalendeoplysninger, noter og havd du ellers måtte have i en enkelt *.pst fil, som ganske ligetil hedder Outlook.pst.

Hvis du igen ikke selv har lavet ændringet, så ligger denne fil her:"C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook"
Hvis du på et tidspunkt har valgt at arkivere gamle mails, vil der også ligge en fil der hedder archive.pst og har du lavet en backup, så ligger der også en der hedder Outloo backup.pst

Disse filer kan du kopiere til en CD eller andet flytbart medie.

Hvis du ikke har kørt mails på den "nye", så kan du bare kopiere den eller disse filer over på samme plads hvor datafilerne ligger på den nye (hvis du ikke selv har gjort noget ligger de på samme sti).

Har du til gengæld allerede nye mails eller skrevet noget i kalenderen, så pas på med at overskrive.

Omdøb i stedet dine gamle pst filer til f. eks: gl Pc outlook.pst, gl pc archive.pst, gl.pc outlook backup.pst.
Læg dem så samme sted som outlook.pst ligger på den nye PC.
Åbn outlook og i filer vælger du <åbn> <outlook-datafil> og peg på disse gl pc xxx.pst filer (en af gangen), så får du nye mapper i din liste til venstre og kan se alt fra din outlook.

IÅbn så Outlook

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-09-06 21:05

Hejsa

det nemmeste er at kopier outlook.pst filen som ligger her
C:\Documents and Settings\dit-navn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\outlook

til din usb dims
og derefter på den nye pc importere du filen fra outlook