/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sang fra Saturday Night Fever
Fra : 1HolM1
Vist : 528 gange
285 point
Dato : 24-09-06 19:20

Så forleden filmen Saturday Night Fever med John Travolta og faldt over en sang der blev spillet i den. Inden Travolta og hans partner skal på dansegulvet i dansekonkurrencen er der inden dem et latinsk par på dansegulvet. Sangen/Melodien som jeg er interesseret i at vide, hvad hedder bliver netop spillet imens disse to danser. Melodien lyder lidt som noget arabisk eller egyptisk musik. Jeg har før hørt melodien i en anden amerikansk film og også i et gammelt amiga-spil for mange år siden - så jeg tror sangen er rimelig kendt og tror de fleste vil kunne genkende melodien når de hører den.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 19:47

Her kan du lytte til det hele og finde ud af hvad det er for en

http://music.barnesandnoble.com/search/product.asp?z=y&EAN=042282538925#pDetails

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 25-09-06 10:33

Har lyttet numrene igennem og det er ikke nogen af disse sange kan jeg næsten sige med 100% sikkerhed.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-09-06 11:20

Det kan jeg ikke forstå
Er det ikke mere eller mindre soundtracket fra filmen??

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 25-09-06 11:37

Jo, vil jeg da også mene, men melodien som jeg tænker på indgår ikke i nogen af sangene. Jeg er i øvrigt rimelig sikker på at der ikke bliver sunget i den sang/melodi jeg tænker på.
Mener kun melodien bliver spillet i ca. 10-15 sekunder i filmen så vidt jeg lige husker. Det kunne muligvis være at melodien er mixet ind i en af soundtracksene og det kun specielt er lavet til filmen, men ved det ikke. Så det vil nok være en fordel, hvis man ejede filmen og derved kunne gense scenen jeg tænker på for tror ikke umiddelbart at den indgår i soundtracksene.

Kom lige i tanke om den anden amerikanske film jeg også bemærkede at melodien bliver spillet i:
"Dead Poet Society"
Kan ikke præcis huske scenen, hvor den indgår, men mener heller ikke at sangen indgår i den films soundtrack da jeg før også har forsøgt at finde den der. Jeg mener at melodien bliver spillet i omkring 15-20 sekunder i en scene, hvor nogle elever er på skolen ved deres værelser og har det sjovt. Tror det er indenfor de første 30 minutter af filmen. Mere hjælp kan jeg næsten ikke give.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-06 13:19

Så nu har jeg fået støvet filmen af og nærlyttet det stykke som du snakker om....

Det er lidt svært at hører hvad der bliver sunger, men der BLIVER sunget, noget i retning af

.......Down whith the feeling.... nærmest i jazzstilen??

Håber det kunne hjælpe dig lidt tættere på din søgning

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-09-06 15:14

Nordsted1:
Nu må vi have det på plads, så Holm kan få ro i sjælen
I et splitsekund så jeg lyset: Den sang / det underlægningsmusik, der bruges i en film fremgår altid i rulleteksten sidst i filmen.
Du har filmen: Behøver jeg sige mere?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-06 17:37

Okay okay, så må jeg jo på den igen pirt03

If I can't have you = Yvonne Elliman
More than a woman= Tavares
Manhattan skyline=
Barracuda Hangout=
Salsation = alle tre med af David Shire
Night on disco mountain= David Shire
K-jee =M. F. S.B.
A fifth of Bethoven= Walther Murphy
Disco inferno= Trammps
Open sesame= Kool and the gang
Dr. Disco=
Disco dog= disse to af Rick Dees
Boogie shoes= K.C. and the sunshine band

Alle de numre jeg kender med Bee Gees har jeg undladt, hvor jeg med sikkerhed ved det ikke er det nummer der eftersøges

Og nu er det ud på terrassen igen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-09-06 17:47

Sådan - og så vil jeg tage på arbejde

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 25-09-06 18:26

Nordsted1 - Det hjalp desværre ikke synderligt meget eftersom de numre som du har skrevet ind stortset er de samme som findes i det link pirt03 startede med at lægge ind og der har jeg jo allerede kigget og lyttet til numrene - og jeg kan med 99% sikkerhed sige det ikke er en af disse numre.
De eneste numre jeg ikke har hørt endnu er:

Rick Dees - Dr. Disco
David Shire - Barracuda Hangout

..og tvivler på det skulle være en af disse som er den jeg leder efter. Så jeg tror ikke løsningen er at kigge i de officielle soundtracks.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-06 18:39

Jeg har ikke selv prøvet at finde nogle af melodierne, men hva med de par ord jeg kunne aflytte,
kl. 13.19?? Jeg kan desværre ikke komme det nærmere

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 26-09-06 09:09

Forslaget er såmænd god nok, men har ikke rigtig kommet så meget længere med det..

Nordsted1: "Down with the feeling.... nærmest i jazzstilen??"

Og som tidligere nævnt, så er jeg temmelig sikker på at der ikke bliver sunget i sangen og det kun er instrumental musik, som lyder lidt ala arabisk/egyptisk eller noget i den stil.. men jeg kan jo ik sige med 100% sikkerhed at det er mig der har ret..

Har forøget pointene lidt - måske det kunne hjælpe? Hehe

Kom gerne med flere forslag også selvom de synes ligegyldige eller ubrugelige. Man ved aldrig?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-06 09:39

Musikken til dansenummeret, lige før Travolta kommer på gulvet, der bliver der sunget Har jo ligesom kikker på filmen

Kommentar
Fra : 1HolM1

Dato : 14-10-06 19:48

Har nærlyttet til flere af numrene fra soundtracket igen og har fundet den melodi som jeg leder efter i sangen:

Kool & the Gang - Open Sesame

Nummeret er ca. 4 minutter langt og melodien bliver spillet fra 1.56 til 2.08. Prøv evt. at hør det igennem, hvis i kan og se om i genkender den.

Men selvom jeg umiddelbart har fundet den rigtige sang har jeg - bare for at være besværlig -stadig en fornemmelse af at melodien kommer fra en anden sang. Kender i noget til det eller er jeg forkert på den?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-06 16:42

Jeg har lige lyttet til den melodi du omtaler, jeg kan ikke komme i tanke om, hvor den ellers skulle være fra??

Men jeg kan da se, at melodien trods alt har været nævnt på dvd-filmen, for jeg har da haft den med i min omtale den 25.9 jeg har bare skrevet det af fra filmen's rulletekster, og har ikke stavet det på samme måde som dig, men det må da være en god start for dig, at du trods alt har kunstner og navn på tracket??