/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
problem med excel arket
Fra : freddiemercury
Vist : 1195 gange
200 point
Dato : 24-09-06 18:30

hejsa
når jeg åbner excel kommer der ikke noget regneark frem, men derimod
min baggrundsvindue , og hver gang jeg prøver noget kommer disse kommandoer
også frem, men jeg kan ikke få min gode gamle ark frem. hvad har jeg lavet ?

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 24-09-06 18:45

Hvilke kommandoer?

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-09-06 18:50

kommandoer som jeg selv laver
jeg prøver jo på om jeg ikke kan få excel tilbage som den skal være

den starter simpelthen op uden arket

a 1
b 2 osv

det er bare væk, jeg har været inde og rode i noget med objekt tror jeg nok
da jeg skal have indsat et excel regneark i et workdokument
men nu er jeg sku på spanden.

mvh

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 19:10

Altså: Du har tidligere lavet et regneark og gemt det under et navn. Når du nu henter DETTE regnear kommer der kun et tomt ark??.

Hvis det er tilfældet har du sikkert "Klippet" renearket ud da du kopieredfe til Word.

Hvis IKKE du har haft lukket i mellemtiden er det muligt det findes i udklipshilderen.

Åbn et nyt ark stil di i A1 og brug sæt ind.

Fik du kopieret det over i Word?? - Så kan du jo hente det tilbae igen med Kopier og indsæt

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 19:11

Ja der var mange tastefejl. Jeg bekagler

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-09-06 19:14

Det skyldes at du har lavet ny, eller ændret normal.dot (Det skriveunderlag, som skal åbne når man åbner ny)
Hvis du vil have forklaring på dansk, så svar tilbage.
"How come every time I start a new document there's the same text already written on my page?" That's because, somehow, the user managed to open the blank document template (Normal.dot), typed something on the page, and saved the text to the Normal.dot, as well as whatever document name they saved the file. So they've altered the master template! To avoid this, you'll always want to start a new file by clicking the new page icon, hitting Ctrl/N or clicking File/New. To fix the problem, the user needs to reopen the Normal.dot file, remove the text and resave that master template file without the excess text.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 19:18

pallebhansen: ?? Er problemet ikke at freddies eget indtastede regneark er væk ???

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-09-06 19:22

jeg har fundet ud af lidt

når jeg åbner et ark som ser helt forkert ud, og jeg trykker på fuld skærm så er den ved at være der, men når jeg så gemmer og lukker arket og åbner det påny , så er det samme problem jeg har igen, hvordan kan jeg få den til at starte op helt normal i fuld skærm ?

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-09-06 19:27

hej Palle
tak men det løser ikke problemet med alle mine excelfiler, de kommer slet ikke frem
når jeg åbner en tidligere excel fil, er den fuldstændig gennemsigtig.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 19:28

Når dit ark ser ud fuldstændig som du vil have det så vælg Gem som og i det lille vindue der viser sig vælger du nederst Gem som skabelon

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 24-09-06 19:31

Vi skal vist lige have flg. på det rene.
Jeg fortsår på dit spørgsmålet , at dit problem opstår når du åbner Exel og har vel intet med Word at gøre?

Starter exel slet ikke op eller starter det med et blankt ark (men med menulinierne øverst).
Hvis exel startes? er det så uden rækker og kolonner?

Hvis exel starter og du har menuer på så vælg menuen filer og denæst ny og se om der ikke kommer et tomt ark frem (en projektmappe)

Har du prøvet at finde et regneark via stifinder og højreklikket og vælg åbn? (xxx.xls)

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 19:32

freddie:

KAN DU IKKE LIGE SØRGE FOR AT LUKKE NOGLE AF DE SPØRGSMÅL DU HAR FÅET SVAR PÅ
.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 24-09-06 19:42

jeg kan jo ikke lukke et spørgsmål jeg ikke har fået et svar på vel ?

det har ikke noget at gøre med word.
jeg har nu fundet ud af følgende:
hvis jeg går ind i excel og bruger kommandoer åbn - og finder et excel dokument så virker det
MEN hvis jeg derimod bare klikker på et excel dokument så kommer der et forkert excel dokument op. jeg får værktøjslinien op men mangler hele regnearket

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 19:53

Altså: De forsvundne regneark er dukket op igen ??

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 24-09-06 20:32

Du har måske fået lavet kludder i hvilket program microsoft har registreret til at åbne *.xls filer.

Prøv nu i stifinder at højreklikke på en exel projektmappe (xls-fil) - gå så lidt ned i genvejsmenuen og vælg det der hedder åbn med...

Så skulle du få forslag til et eller flere programmer (her kan jeg vælge mellem Microsoft office Exel eller Internet Explorer). Hvis der står andet hos dig så gå ned til <vælg program> og her udpeger du så EXEL - hvis det ikke er på listen, så vælg gennemse og find Exel.exe.

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 200 point
Dato : 24-09-06 20:49

Citat
jeg kan jo ikke lukke et spørgsmål jeg ikke har fået et svar på vel ?

SLUDDER OG VRØVL!!! Selvfølgelig har du da fået brugbare svar i en del tilfælde. Gider ikke se dem efter , men det er simpelthen for meget med så mange åbne spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 25-09-06 11:07

Tak for svaret pirt03.