/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Byggetilladelse...
Fra : tinolarsen
Vist : 1799 gange
100 point
Dato : 24-09-06 15:31

Jeg har fået en byggetilladelse til at sætte et vindue i mit badeværelse i min ejerlejlighed.

Den gælder et år, og udløbet nu her indenfor de næste 2 måneder...

Er det nok at jeg får påbegyndt arbejdet inden årsdatoen - eller skal det være færdig senest denne dato, for at jeg ikke skal søge igen..

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 15:38

Citat
Byggeriet må ikke påbegyndes, før der foreligger en byggetilladelse, byggetilladelsen bortfalder, hvis arbejdet ikke er [B]påbegyndt [/B] inden 1 år fra tilladelsen blev givet.

fra denne side:

http://66.249.93.104/search?q=cache:ssFFVzWgWJIJ:byggepladsen.com/ShowArticle.cfm%3FArticleNo%3D1%26CC%3D1+byggetilladelse+hvorn%C3%A5r+p%C3%A5begynde&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 24-09-06 16:21

såkan man vel bare sende ind at man er gået i gang - bare inden året er gået..??

Men der må da være noget med at det skal være færdigt inden et eller andet tidspunkt...

For der kommer jo nok ikke nogen ud og tjekker om man er gået i gang...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 16:28

Nu er det jo ikke det HELT store projekt, du har gang, såååå ....
Men du skal selvfølgelig overholde lovgivningen og fristerne

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-06 18:39

Det er normal praksis, at der fremsendes nogle blanketter sammen med byggetilladelsen. En af dem er beregnet til anmeldelse af påbegyndt byggearbejde.
Har du fået en sådan, så udfyld og send ind.
Hvis du har fået denne blanket, har du sikkert også fået en der har med færdigmelding at gøre.
Lige i din sag er det måske ikke så aktuelt, men ved nybygning og om- og tilbyningsopgaver, skal man have indsendt en færdigmelding for at få udstedt en ibrugtagningstilladelse.

Nogen kommuner udsender ikke disse blanketter, men har dem liggende på hjemmesiden.

Du kunne jo også ringe til Teknisk forvaltning og aftale nærmere.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 24-09-06 19:48

jeg vil bare være træt af hvis jeg skal til at betale for tilladelsen igen... - så mon ikke jeg bare skal sende ind at jeg er gået i gang, og så se og tage mig sammen og komme i gang..

Vil ikke lige ringe til Tek. forv. ved jo aldrig hvad de kan finde på og sige...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 19:51

God ide - og hvis du har banket lidt på et mursten, ja så er du jo gået i gang

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 24-09-06 20:11

En byggetilladelse gælder, som du selv er inde på, i et år og det betyder blot at arbejdet være påbegyndt inden 1 år og har ikke noget med byggeriets varighed at gøre.
Det er tilstrækkeligt, at du meddeler at du går i gang den og den dag.
Hvis du bare sender et brev, tror jeg du får svar tilbage om at du skal benytte den standardblanket din kommune har til dette formål.
Med hensyn til betaling. Du har betalt for "byggeretten" indenfor 1 år, hvis du overholder det så skal du ikke betale mere. Hvis datoen overskrides, skal du faktisk søge ny byggetilladelse og betale en gang til.
Så meddel nu tekn, Forvaltning at du starter en eller anden dato indenfor fristen og gå ned og køb vinduet, for så er du jo i gang.

Nu skal du jo ikke være bange for Tekn. Forvaltning, især ikke når du ikke har gjort noget, og dermed ikke noget forkert.

PS! Når der nu er en gyldighed på et år, hænger det sammen med det faktum, at man skal overholde det bygningsreglement der er gældende på ansøgningsdatoen og senere ændringer.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 24-09-06 20:35

Hov

Der mangler et ord i mit sidste indlæg! Sidste linie skal slutte:" men ikke senere ændringer i bygningsreglementet.

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 24-09-06 21:42

Tak for svaret Jorgen_ros.