/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Irriterende popup på kandu
Fra : dabj
Vist : 1048 gange
100 point
Dato : 24-09-06 14:55

Popupmenuen med "Da det er første gang du logger på i dag får du tildelt 20 point"
bliver ved med at at komme (op til 10-12 gange) hver gang jeg logger på. Er der nogen der har samme problem?? nogen der har en løsning??
Hvis jeg så endda fik 20 points hver gang var det til at leve med

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-06 15:01

Jeg ser den aldrig, medminmdre jeg er logget på ca. 24:00 og så er det kun den ene gang.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-09-06 15:15

Er det fordi du har slået cookies fra i dine sikkerhedsindstillinger?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 24-09-06 15:32

Jeg får den kun en gang når jeg logge på - hvis det da er 1. gang jeg er inde den dag..

Ellers ser jeg den ikke...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-09-06 16:00

Ja, jeg får også den irriterende boks hver gang man skifter rundt i siderne.

Og ja, den er møgirriterende.

Det burde kun være nødvendigt den viste sig en gang.

mvh dova

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-09-06 17:15

->Palle
Nope---blokering af cookies er slået til.

->dova
3 x møgirriterende

Jeg har naturligvis en mistanke til opstillingen (ny pc jeg lige har sat op) og jeg har aldrig haft det problem før, men jeg kan huleme ikke lige se, hvordan problemet kan klares.
Ps. Har lige opdaget, at det kun er den første gang logger på hver dag.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-06 17:30

Citat
Ps. Har lige opdaget, at det kun er den første gang logger på hver dag.

Så er det jo ikke 10 - 12 gange hver dag

Jeg ser den som sagt kun hvis jeg er på kandu kl. ca. 23:59 og kl. 00:05 så får jeg den pop-up ellers ikke (hvis jeg vel at mærke bliver på kandu efter 23:59)

Logger jeg på dagen efter (at have lukket kandu ned før 23:59) så får jeg ikke nogen pop-up.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-09-06 18:49

->Ans
Misforstå mig ret---det er 10-12 gange ved mit første daglige besøg på kandu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-06 18:56

OK - godt ord igen

Jeg har på intet tidspunkt haft det /de problem/problemer, men håber da at du får det løst, da pop-upper er irriterende med mindre det er en besked om en virus

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-06 19:17

Hvis jeg benytter tilbagepilen efter 1. gang jeg har logget på, bliver den også ved med at komme. Men hvis jeg efter 1. log ind prikker til bage via seneste indlæg, kommer den ikke mere denne dag.

Ved ikke om det er løsningen? Men måske ............

Mvh
grethes

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 24-09-06 20:00

Jeg oplever det samme, ved at bruge "tilbage" pilen, så her er problem løsningen:
Lad være med det

Gert

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-06 20:55

Jeg har aldrig haft omtalte problem.

Jeg får kun pop-up'en når jeg første gang inden for indenværende døgn logger på. Ellers ikke.

Næppe et cookie problem da pop-up'en så ville komme efter slettelse af cookies. Måske noget med en maskeret IP? Visse Firewalls kan lave IP maskering. Det kunne være dette, som trickede kandu's ASPX serverkode til at generere pop-up'en?

Altså samme bruger (bestemt af brugernavn+password), men med ny IP?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-09-06 20:59

Nøeh... så ville det jo også ske når/hvis jeg logger på samme dag på forskellige maskiner på forskellige forbindelser med forskellige IP'er ...og det sker så vidt jeg husker ikke.

Bollocks

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-09-06 22:58

Dova har tilsyneladende samme problem-altid rart ikke at være alene
Tilbagepilen vil jeg lige afprøve i morgen
->molo
Fik ny IP ved opstart af denne maskine (den gamle HD brændte af) så måske har du alligevel fat i noget der.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-09-06 02:35

Kun een popup pr. pålogget dag.
Ingen popup ved surfing på Kandu
Win 2000 / XP med IE 5 og 6 eller opera eller firefox.

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 26-09-06 13:45

Tak for svaret grethes.
Ser ud til at "tilbagepilen" er skyld i problemet hvilket naturligvis ikke gør det mere rigtigt