/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Processlinien
Fra : Dieter
Vist : 809 gange
50 point
Dato : 24-09-06 14:03

Hvordan "trækker" man en ikon ( f.eks. for Word) ned til processlinien ?

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 24-09-06 14:09

Du hiver i den med musen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-06 14:17

læg en genvej på skrivebordet - træk med musen og slip når den er i proceslinien

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-09-06 14:23

Du skal låse processlinien op først ved at højreklkkeden og fjerne fluebenet ud for Lås processlinien

Accepteret svar
Fra : henrikdj

Modtaget 60 point
Dato : 24-09-06 14:41

For det første skal proceslinien være indstillet til såkaldt 'Hurtig start'
Højreklik på proceslinien (et tomt område af den) - vælg 'værktøjslinier' - og klik på 'Hurtig start'

Nu kan du trække en ikon fra skrivebordet (eller fra startmenuen) derned.

Jeg tilråder altid at trække med HØJRE mustetast. Så får du nemlig en valgmenu når du slipper - og kan så fortryde - eller kopiere - eller lave genvej. Det kan jo godt være du godt kunne tænke dig at beholde ikonen der hvor du trak den fra.
Det samme gode råd gælder i høj grad også når man trækker og dropper en fil i explorer. Jeg har haft mange brugere som er kommet til at droppe filen før de liiiige stod på den mappe den skulle droppes i - og så ku de ikke finde den.

Proceslinien skal du kun låse op hvis du ønsker at gøre det område, hvor ikonerne er placeret, større end standard.

mvh
Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 24-09-06 17:21

Tak for svaret henrikdj.