/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
slagter gøtz
Fra : krizz20
Vist : 728 gange
140 point
Dato : 24-09-06 13:30

jeg ved der skulle have ligget en slagter gøtz inde på jagtvejen inde på frederiksberg er der nogen der ved mere vil jeg meget gerne vide mere

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-09-06 15:19

Hvilken tidsperiode er der tale om?

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 24-09-06 15:43

omkring i 1950,erne

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-09-06 16:57

Har du forsøgt at kontakte:

Frederiksberg Stadsarkiv
Frederiksberg Rådhus
2000 Frederiksberg
Tlf.: 3821 2149
email & www:
stadsarkiv@frederiksberg.dk
http://www.frederiksberg.dk/stadsarkiv
Åbningstider: Mandag-onsdag 10-14, torsdag 14-18 og fredag 10-13.

og/eller

Frederiksberg Bibliotek, Lokalsamlingen
Solbjergvej 21-25
2000 Frederiksberg
Tlf. 3821 1800, fax 3821 1799
email & www:
ref@fkb.dk
http://www.fkb.dk - se under "Frederiksberg Links", Lokalhistorie på biblioteket
Åbningstider: Mandag-torsdag 10-19.30, fredag 10-17, lørdag 10-14.
Endvidere i perioden 1/10-31/3: lørdag 10-15 og søndag 13-16.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-09-06 17:28

Hed han kun Gøtz?

Ikke Götz eller Goetz??
Navnet lyder jo tysk og de bedste slagtere var ofte invandrede tyskere....

Her er en mulig farfar og oldeforældre til ham:
"
GOETZ, Ferdinand Martinus   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   28 May 1860
   Christening Date:   27 Jun 1860   Recorded in:   Gilleleje...

   Father:   Julius August GOETZ
   Mother:   Karen JORGENSEN
"
hilsen Svend

Kommentar
Fra : Dittemusen55

Dato : 24-09-06 18:49

Jagtvejen ligger på nørrebro og hører altså ikke med til Fredriksberg ,
Hilsen Dittemusen,

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-09-06 19:12

Næh, men sådan kan man komme galt afsted når man svarer helt bogstaveligt, for vi ved jo endnu ikke om det var inde på Frederiksberg, eller inde på Jagtvej, at slagterbutikken lå ...

Men, for at det ikke skal mangle:

Københavns Stadsarkiv - http://www.ksa.kk.dk/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-09-06 20:10

Nu kunne det jo være sjovt at vide hvorfor spørgeren, nok Kristian?, spørger efter slagter gøtz??

I dette forum tror vi jo det er din familie du efterlyser...
men måske har du blot som barn fået gode pølser der?

En af mine venner boede til leje i Lohr nord for Würtzburg midt i Tyskland hos en Hr. Götz
og dem er der mange af...
Svend, der kender mere til Sønderjyske pølser end Københavnske omegns komuner/trafik veje.

PS. I min hjemby hed slagteren Nychel, med Himmerlands bedste pølser...
Nu passerer jeg jævnligt landsbyen Nüchel i Slesvig-Holsten på vej til arbejde.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-09-06 22:51
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-09-06 15:45

Det er jo nok samme spørger Krizz=Kristian, som jeg også antydede ovenfor> nok Kristian?
(jeg havde også fundet det tidligere spørgsmål i DIS)

Fint at du spørger flere steder om det samme krizz20,
der kunne jo være nogle der vidste mere i et andet Forum...

Men husk venligst at anføre de væsentligste informationer fra tidligere efterlysninger,
ellers søger vi jo efter noget, der allerede er fundet af andre i et andet forum, eksempelvis i DIS.

Hilsen igen Svend

Accepteret svar
Fra : præceptor

Modtaget 140 point
Dato : 26-09-06 19:49

svendgiversen:
> Det er jo nok samme spørger Krizz=Kristian, som jeg også antydede ovenfor> nok Kristian?
> (jeg havde også fundet det tidligere spørgsmål i DIS)

Det var ikke åbenlyst for mig, at du have markeret et enemærke. Dit Kristian? siger mig ikke noget. For mig var linket et link til væsentlige oplysninger i forhold til slagteren, således at disse oplysninger dermed blev delt med alle.

Men, eftersom Gøtz ikke længere findes på Krak, eller på den tidligere privatadresse og eftersom slagterbutikken nu hedder noget med Slagter Erik, så er det nok på Københavns Stadsarkiv - http://www.ksa.kk.dk/ at videre oplysning skal findes ...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-06 23:06

Det med enemærke forstår jeg ikke...Har ingen ønske om at markere noget sådant.

Jeg tror bare at spørgeren her er identisk med den Kristian Wienbjerg, der tidligere har spurgt i DIS,
hvor det bl.a. oplyses at hans farfar eller oldefar har arbejdet i hr. Gøtz slagterforretning.

Det er altså ikke Gøtz familiens aner det drejer sig om;
som jeg troede, da der er spurgt her under slægtsforskning.

Havde spørgeren oplyst dette, havde jeg og sikkert mange andre, kunnet spare vore søgninger
efter Gøtz/Götz/Goetz familierne...

Hilsen igen Svend

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 27-09-06 22:03

Tak for svaret præceptor.