/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Problem med avg på Acer 2440
Fra : niss45
Vist : 1739 gange
200 point
Dato : 24-09-06 11:23

Har nogen hørt eller oplevet problemer med avg antivirus på en Acer TravelMate 2440.
Butiken hvor den er købt , siger at de har oplevet problemer med netop denne pc model og avg, og måtte derfor hente driveren manuelt ind på pcén
Pcén kan finde på at lukke ned og genstarte , og har så ødelagt driveren til det trådløse netkort, og man kan ikke geninstallere driveren undtagen ved at geninstallere hele programmet som følger med pcén. repaer. install.
Der er kun installeret Windows xp, office paken samt msn og avg.

Vil gerne høre om andre har haft samme problem.
Køre selv med avg og installeret den på mange andre pcér uden problemer.

MVH.
Niss45

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-09-06 15:12

Har du tjekket for virus med den, hvis den finder en den ikke kan fjerne, så prøv at fjerne filen i fejlsikker tilstand.
Eller prøv en gratis online scanner, for at se om det er en virus der driller:
http://housecall.trendmicro.com/

Du bruger vel mindst en AVG version 6.0.100 eller højere?

Right-click in the icon, open AVG Control Center. Make you have a check mark in front of Ignore Plugin Status, also click on Disable Plugin/Apply/OK. It SHOULD be OK.

Det kan også være e-mailscanneren der driller?, du bruger formodentlig Outlook Express, hvis ikke kan det være nødvendig med en plug-in?

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 24-09-06 17:52

> pallebhansen
Det er en helt ny pc som blev geninstalleret med XP og office , avg er 7.0, postprogrammer der bruges er microsoft outlook.

Kort efter repair/ geninstall skete fejlen, så der er nok ikke kommet virus ind, da det er orginale programmer der blev installeret og avg var den første der blev installeret.

Niss45

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-06 21:09

Hvem siger i grunden at det er AVG som er skyld i problemet, det kan da også være en hardwarefejl, eller biosen der kobler fra, p.g.a. varmeproblemer?
Jeg har oplevet problemet hvis der er 2 postprogrammer på computeren?

Den rigtigste måde at fjerne problemer med AVG, er en TOTAL fjernelse af programmet, for derefter at se om fejlen stadig forekommer.
En total fjernelse og geninstallering gøres sådan:
http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?2,28206,backpage=,sv=

Her er lidt om indstilling af AVG til outlook:
http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?3,35399,page=1,backpage=,sv=
Udpug her fra:
Open the Control Center and then double-click the Email Scanner. You will find an area called Installed plugins with a drop down arrow to view the plugins from. When you click on the drop down arrow you only want to see listed the AVG MS Outlook extention plugin and no other one. If you see another one.. I will instruct you on how to reconfigure AVG so it is correct. If this is correct... skip the next paragraph and go to the one following it.

If it isn't the MS Outlook extention or if there are more than one listed, you need to reconfigure it. To do this properly without messing up your AVG, you must get the latest AVG install file from [free.grisoft.com] and save it to your hard drive. Next run that file and when it gives you the option select Add/Remove components. When you get to the email area of the wizard select Advanced, then make sure that the only plugin selected is the MS Outlook plugin and finish the wizard. You will probably need to update the virus definitions and then reboot just to make sure it all takes.

Now, we need to see that you actually have it set to Certify mail. Still in the Email Scanner area.. click the Configure button and you should find two options both labeled "Certify mail" one is for incoming and one is for outgoing. Make sure there is a checkmark in each. If you changed it, click the Apply and then the Ok buttons. Now.. just to play it safe.. reboot the computer. (WinXP should not need the reboot, but a few users said it made a difference.)

Now send yourself a test email and then look for the incoming cert at the bottom. The outgoing cert probably won't show.. they normally will be "stripped" out by the incoming ones. If you don't see one, lets test again but this time when you make the test email.. select Text mode after you have made a new test email and send that one. When you get that one back you should see the cert on the bottom.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 25-09-06 19:50

Tak for svaret pallebhansen.
Det var butikken hvor PCén er købt der nævnte at de havde oplevet problemet med avg på 2 af denne Acer model.

MVH
Niss45