/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
MSN Messenger login-fejl.
Fra : madsrkristensen
Vist : 1356 gange
45 point
Dato : 24-09-06 01:45

Ja,
Min MSN driller lige for tiden lidt. Problemet er, at jeg ikke kan logge på.
Jeg har prøvet både med den gamle version MSN der ligger på computeren, MSN messenger 7.5 (mener jeg det hed) og nu MSN messenger live.
Hver gang jeg prøver at logge på skriver den: "Det lykkedes ikke at logge på .NET Messenger service, fordi tjenesten ikke svarer. Tjenesten er ikke tilgængelig, eller der er ikke oprettet internetforbindelse". Og det er det. ingen fejlmelding "810..." el. lign. bagefter.

Jeg har prøvet, at køre et program det skulle kunne genetablere nogle evt. manglende .DLL filer, dette har imidlertid ikke hjulpet på mit problem.

Jeg har prøvet at logge på med andre brugerkontoer.

Jeg kan godt logge på MSN Web Messenger, og derfor foreslår MSN hjælp, at det kan være min firewall der driller - nu er problemet så bare, at jeg ikke har en firewall lige PT.

Håber i kan hjælpe mig.

MVH,
Mads Kristensen.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-09-06 08:37

fjern først den der er indbygget. Gå i Start - Kør skriv kopier følgende ind, det der står imellem anførselstegnene.

"rundll32 setupapi,InstallHinfSection BLC.Remove 128 %SystemRoot%\INF\msmsgs.inf"

hent derefter programmet Ccleaner.

www.ccleaner.com under download.

Installer den og kør den, bemærk at du skal fravælge Yahoo toolbar under installation, hvis du ikke vil have den.

Åben programmet og under fanen Rense, vælger du at fjerne alt den finder.

Gå i fanen Problemer Scan efter problemer og vælg at udbedre dem, du skal scanne 2-3 gange inden alle er fundet.

Genstart din pcer, og prøv igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-06 09:30

i dit tilfælde ville jeg fjerne alt - altså begge de versioner du har liggende på din pc - helt og holdent. Det gør du ved at gå i start - kør - kopier denne streng ind og klik ok

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

genstart derpå din maskine

hent så messenger igen - så burde den virke.

Går det ikke ville jeg nøje undersøge om der er snavs der driller dig

Kommentar
Fra : madsrkristensen

Dato : 24-09-06 13:15

Jeg har nu gjort hvad i begge siger jeg skal gøre, ved at slette det gamle MSN, det nye og derefter geninstallere det nye igen. Uden held.

Så prøvede jeg CCleaner, og kørte den igennem et par gange - uden held.

Jeg forstår simpelthen ikke hvad der sker :S

- Mads

Kommentar
Fra : madsrkristensen

Dato : 24-09-06 13:26

Så slettede jeg Live Messenger, og hentede 7.0 istedet ( http://www.microsoft.com/downloads/thankyou.aspx?familyId=e1fcdfbd-bdb1-44e9-b6ee-bf0ec49f393a&displayLang=en&oRef=http%3a%2f%2fwww.google.dk%2fsearch%3fhl%3dda%26q%3dmsn%2bmessenger%2b7.0%26meta%3d ). Og der virker det.

Jeg kan sagtens bruge MSN 7.0 imidlertid, men det ville da være rart hvis man på et senere tidspunkt ville kunne få Messenger live til at virke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-09-06 14:28

hmmm - det skulle vel ikke være fordi du ikke har - eller ikke har bekræftet netpassport ????

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-09-06 20:36

live bruger vist også nogle opdateringer til XP som man skal hente manuelt. Har du søgt efter manuelle opdateringer på win xp update siden??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-09-06 11:34

Jeg vil nu tro at hvis du afinstallerer den gamle - de gamle - versioner helt og holdent - derpå kører denne regcleaner http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html delete kun hvad der er safe to delete - ryd hvad der måtte ligge i internet explorer (cookies - offline indhold - filer - og slet oversigten) - genstart - kør regcleaner igen og gør som første gang.
Gå så i stifinder og se om der ligger rester af messenger og slet - kig i reg.basen om der ligger noget og slet. Genstart - og prøv så at hente live messenger igen herfra:
http://www.msn.dk/messenger/default.asp