/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
SCSI harddiske og varme?
Fra : harddrive
Vist : 341 gange
20 point
Dato : 29-12-02 12:27

Hvad sker der, når en SCSI harddisk bliver for varm? Jeg har installeret en IBM 9.1 harddisk 7200 rpm uden ekstra køler og oplever, at computeren (1 ghz p3 XP pro) pludslig genstarter. Og genstarter uden fejlmeddelelser. Den opdager simpelthen ikke, at den går død. Er dette en typisk opførsel for en for varm SCSI harddisk? Eller skal jeg kigge andre steder efter problemet? (Har også for nyligt udskiftet CPU)

Kommentar
Fra : cain

Dato : 22-01-03 15:27

mit bud. få en køler til din harddisk, så den ikke bliver så varm, for når en scsi bliver for varm reagerer som en overophedet cpu, altså den kobler ud for ikke at ødelægge data.

Kommentar
Fra : wireframed

Dato : 17-02-04 10:51

Hvor varm er CPU'en? Jeg har ikke oplevet at nogle af mine diske, hverken SCSI eller IDE, har forårsaget noget lignende. Hvad med temperaturen på bundkortet? At montere en varm SCSI disk (en 7200rpm SCSI disk burde nu ikke være så varm igen) vil øge den ambiente temperatur så alle andre komponenter også bliver varmere.

Jeg ville tjekke din CPU og northbridge først. Hvad er din køling? Har du en kabinetkøler f.eks?

L.

Kommentar
Fra : lugo

Dato : 26-02-04 00:59

Jeg har haft samme med min pcer, men det var en virus der lukke Og genstarte uden fejlmeddelelse.
Så prøv at scan Harddisken

Kommentar
Fra : Rantz

Dato : 27-09-04 13:09

http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en---- prov den her side så hr du en muglighed at kontrollera temparaturen rantz

Kommentar
Fra : Rantz

Dato : 27-09-04 13:10

http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en---- prov den her side så hr du en muglighed at kontrollera temparaturen rantz

Kommentar
Fra : Rantz

Dato : 27-09-04 13:10

http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en---- prov den her side så hr du en muglighed at kontrollera temparaturen rantz