/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Forvildede Børn - Parel children
Fra : Webbitch
Vist : 474 gange
250 point
Dato : 29-12-02 11:52

Jeg sad i nat og så et meget spændende program på discovery channel.
Om børn der er opvokset uden eller med meget lidt menneskelig kontakt ( ala Mowgli).
Er der nogen her der ved hvor jeg kan læse mere om emnet??
Bøger, hjemmesider mv.

Kommentar
Fra : Webbitch

Dato : 29-12-02 12:18

Ja jeg har været på flere søgemaskiner.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-12-02 12:20

Zonker, hvorfor skal han ikke bruge dette forum?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-12-02 12:27

Kære zonker - dit formodede pointscoresvar er ikke et svar, men et spørgsmål.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-12-02 12:29

hej!
jeg så det ikke men måske kan du finde noget her http://www.bibliotek.dk/ jeg søgte på Mowgli og der var en del henvisninger til junglebogen ,en osse idden bag.

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 29-12-02 12:39

Google fandt ihvertfald ikke noget relevant indenfor de første 150 hits på Parel children -lower -mumbai -wadia
(Parel er en by i Lower Mumbai med et børnehospital, der heder Wadia, så derfor de minus-ord)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-12-02 12:43

Der er godt nok nogen der er "sultne" hva' OW?? Hva' med at lette rø... og finde noget konkret, som kan karakteriseres som et svar, så I tjener jeres evt. point ved hæderligt "arbejde".

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-12-02 12:46

Hej Webbitch

I første omgang har jeg sendt dit spørgsmål videre hertil:
http://www.biblioteksvagten.dk/omvagten.htm#Svartider

I anden omgang skal jeg nok poste svaret her. Så medmindre
du forinden har fået et tilfredsstillende svar, må du nok vente
til engang i morgen.

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 250 point
Dato : 29-12-02 13:47

Hej Webbitch

Lad mig rette en misforståelse der har indsneget sig her og forklarer hvorfor du og andre ikke finder noget - det hedder ikke "Parel Children" men "Feral Children" og når du søger på det kommer der faktisk en masse frem "Feral Children" kaldes osse "Wolf children" det giver osse en del hints på bl.a Yahoo.

det kan du så selv læse en masse mere om men vil lige nævne dette :
feral children har ovenikøbet deres egen hjemmeside :
http://www.feralchildren.com/en/cases.php

----------------------------------------------------------------------------------

http://www.hps.cam.ac.uk/datesandtimes/wolfchild.html
en side fra en uddannelses institution.

fra samme side materiale om emnet i bogform :
Kode
Supplementary reading - a few places to start
On feral children
William Sleeman: 'An account of wolves nurturing children in their dens' (1852)
Adriana Silvia Benzaquen, 'Kamala of Midnapore and Arnold Gesell's Wolf Child and Human Child: Reconciling the Extraordinary and the Normal.' History of Psychology, 4, 1 (2001), pp. 59-78
WF Ogburn and NK Bose, 'On the trail of the Wolf-Children.' Genetic Psychology Monographs, 60 (1959), pp. 117-93
Douglas Candland, Feral Children and Clever Animals: Reflections on Human Nature (Oxford University Press, 1996)
Feral Children. (Research Assistance, 1997)
Michael Newton, Savage Girls and Wild Boys (Faber and Faber, 2002)
Robert Zingg, 'Feral Man and Extreme Cases of Isolation.' American Journal of Psychology, 53 (1940), pp. 554-565
Bruno Bettleheim, William F. Ogburn, Wolf Boy of Agra and Feral Children and Autistic Children (Irvington, 1993)
Charles MacLean, The Wolf Children: Fact or Fantasy? (Penguin, 1979)
Philip Jose Farmer, Mother was a Lovely Beast: A Feral Man Anthology (Chilton Book Company, 1974)
J A L Singh and Robert Zingg, Wolf Children and Feral Man (Harper, 1942)
D G Mandelbaum, 'Wolf Child Histories from India' Journal of Social Psychology (July 1941)

Håber det vil hjælpe dig
Godt Nytår
Fnollerpige

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-12-02 13:48

KODE !!!!! ...sorry det skulle jo naturligvis have været CITAT

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-12-02 13:57

Hej Webbitch igen - synes især du skal lægge mærke til "General Books" linket på http://www.feralchildren.com/en/index.php - der er tonsvis at spændende læsestof knyttet til emnet.

Fnollerpige

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-12-02 17:00

Godt gået, Fnollerpige!
Det er bare klasse!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 29-12-02 18:01

Hej Rellom
*nejer pænt*
Tak skal du have -

Godkendelse af svar
Fra : Webbitch

Dato : 30-12-02 15:14

HejsaFnollerpige.
Tak for svaret, og rettelsen.