/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Montering af ny ventil
Fra : pims
Vist : 1346 gange
100 point
Dato : 23-09-06 16:35

Jeg skal til at montere en ny ventil i topstykket og den skal slibes i med slibepasta, først groft og så fint. Jeg har endnu ikke de to typer pasta og mit spørgsmål er: Kan man bruge noget andet til at smøre på, eller SKAL jeg ned og købe den ægte vare?
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : geu

Dato : 23-09-06 17:16

Er din ventil brændt siden det kun er en du vil skifte?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-09-06 18:27

Du kan købe en meget lille dåse med slibepasta, det er grov og fin pasta i samme dåse.Jeg ved ikke om andet en den egte vare. Du kan spørge på et værksted om du kan få pasta til at slibe en ventil.Hvis du ikke vil købe en hel dåse.
alimak

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-09-06 00:41

Der er nok flere mærker slibepasta at vælge imellem. Men en eller anden carborondumpasta kommer du ikke udenom. De to flader skal passe ultrafint, ellers "fiser" din kompression ud den vej, og mister trækkraft, og tænk på den korte tid ventilen rører sædet; på den tid skal specielt udstødningsventilen overføre sin varme til ventilsæde og dermed topstykke, ellers brænder den hurtigt igen.
Så NEJ, der er ingen genvej.

Kommentar
Fra : gulvang

Dato : 24-09-06 07:34

til pims når du har fået fat i slibepastaerne bruger du en sugekop sat på enden af en rund pind.den sættes oven på ventilen denne pind triller du mellem håndfladerne nogle minutter med hver pasta.du renser så ventil og ventilsæde helt rent derefter laver du 6 små kridtstreger på ventilsædet.defter ventilen ned i sædet trykker relativt hårdt ned mens du drejer nogle gange 90 grader .hvis kridt stregerne er væk er ventilen ellers en gang til

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 24-09-06 07:44

jeg købte slibepasta hos harald nyborg for et par år siden.
det stod ikke i kataloget.
en pakning med groft og fint slibepasta kostede 40 - 50 kr.
nilsg

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 24-09-06 23:36

Hvorfor skal der en ny ventil i?

Kommentar
Fra : gulvang

Dato : 25-09-06 01:51

jeg glemte et ord efter kridt stregerne er væk, skal der stå tæt ellers en gang til

Kommentar
Fra : pims

Dato : 25-09-06 08:48

Kogalejy og geu, ventilen er bukket efter at tandremmen knak.
Tilsyneladende er det kun den ene ventil det er galt med.

Jeg ved godt hvordan den skal slibes i, men jeg tænkte bare at der måske var nogen som kendte til et alternativ, i stedet for den rigtige slibepasta.
Feks. tandpasta eller lign.
Men nu ta'r jeg ind til byen og køber den rigtige incl. sugekop.

Pims