/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Optage på video/DVD via numre
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 883 gange
300 point
Dato : 23-09-06 09:57

I avisernesTV-programmer er der bag hver udsendelse en række tal, der efter sigende skulle programmere ens video- eller DVD-optager til at optage det pågældende program, således at man ikke kommer til at optage fra TV2, hvor det skulle have været DR2 - eller undgår at miste slutningen af sit yndlingsprogram, hvis det forudgående program er forlænget et kvarter.
Det lyder jo forjættende, men HVOR skal man taste disse talkoder ind? Vi har 2 video- og 1 DVD-optager, og vi kan ikke finde et sted at skrive koden på nogen af dem.
Venligst pensionisterne

Accepteret svar
Fra : Mette_Dyhr

Modtaget 310 point
Dato : 23-09-06 10:46

Det hedder ShowView.

Når dit Tv og din optager er tændt, så tryk på knappen ShowView
på fjernbetjeningen til optageren, så kommer der et billede på skærmen
hvor du ka' se hvilke tal du taster ind.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 23-09-06 11:00

Tallene findes også i mange aviser og ugeblade

Kommentar
Fra : h18s

Dato : 23-09-06 11:00

Jeg har en DVD optager mærket Sony.

Når jeg skal programmere den med et program, jeg ønsker at se, trykker jeg på en knap mærket "Timer". Så kommer et billede frem på tv'et med 9 felter, hvori jeg kan taste koden ind. Altså de tal, der står i programmet. Når jeg så trykker ok 2 gange, kommer et nyt billede frem med start-og sluttidspunktet for programmet samt andre oplysninger så som kanal, kvalitet mv. Første gang, man koder, skal man dog selv sætte kanalen.

Min DVD optager har IKKE den funktion, hvor den selv retter tiden ind, hvis programmet bliver forsinket, så jeg retter selv sluttidspunktet til 15 - 20 min senere.

Jeg kan forstå, at I selv normalt programmerer dato, tidspunkter mm, så vil første billede, I får frem, når I trykker på "Timeren" være et andet billede, hvor der i første felt står "I dag". Så skal I i dette billede trykke pil til vestre, så vil billedet skifte. (Hvis I vel at mærke har samme DVD optager som jeg har)

Mvh

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 23-09-06 11:27

Ups Det var jo ikke det, der blev spurgt om. Beklager.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 23-09-06 11:41

Siden optagere jo ganske rigtigt er af forskelligt mærke
og derfor har forskellige måder der programmeres på,
så ville jeg nok lige ta' et kig i manualen under
optagelse af programmerog se om ikke der står noget om ShowView.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 23-09-06 13:40

Øhhhh. Nu er I vel sikre på at I overhovedet har ShowWiew på jeres optagere - ellersk kan I jo ikke bruge den.

Det er IKKE alle optagere der har denne facilitet.

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 23-09-06 16:11

Tak for svaret Mette_Dyhr.
Øv. øv, øv. Ingen af vores maskiner har denne funktion, men nu ved vi da, hvad det går ud på, og hvad vi skal huske at kigge efter, næste gang vi skal have ny optager.
Vi fortsætter med at gøre det på den gammeldaws måde med alle de fejlmuligheder, det indebærer.
Tak for svarene - og god weekend til jer alle sammen.