/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Cdrom
Fra : mubbur
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 22-09-06 16:54

Hej der ude
Er der nogen som kan hjælpe mig, har en Dell pc og den vil ikke åbne cdrom drevet kun hvis jeg kører i fejlsikret tilstand,kan jeg installere xp igen eller ???
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-09-06 17:04

Prøv at gå ind i Enhedshåndteringen og opdatere driveren dertil eller måske fjerne driveren og genstarte pcen så bliver den automatisk installeret igen. Det kan jo være driveren er beskadiget. Se efter gule spørgsmålstegn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 17:08

Du kan også lave en systemgendannelse når du har xp

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 22-09-06 17:10

Hej tak for et hurtigt svar ,jeg har prøvet systemgendannelse ,men det hjælper ikke ,skal prøve det med driveren kommer tilbage
Óli

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-09-06 17:15

Hvis ikke det virker det med driveren er det nok et nyt drev men det er heldigvis rimeligt billigt.
Hvis der skal nyt til er vil det være en god ide at købe et dvd drev der både kan brænde og læse

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 22-09-06 17:20

Hej fijala
Tak for et hurtigt svar skal lige se på sagen kommer tilbage,senere når jeg har prøvet det ,ja det bliver nok et nyt drev,men prisen er lidt andeledes her oppe hos os en nede hos jer,men drev må man have det er et combi drev som er i nu.
Óli

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-09-06 18:00

Drevet fejler da intet, når det virker i fejlsikret tilstand.
Fjern drevet og alle drivere i kontrolpanel - system - hardware - enhedshåndtering, genstart og søg efter ny hardware og geninstaler din driver.
Søg evnetuelt på fabrikantens hjemmeside

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-09-06 18:02

Virker det ikke så tag stik og andet ud af drevet, genstart og sluk.
Sæt stik og andet til igen, og søg efter ny hardware, hvis den ikke selv finder drevet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-09-06 18:03

Citat
evnetuelt

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 22-09-06 18:06

Hej disken
ja det prøver vi så ,men det bliver senere i aften så kjeg kommer tilbage senere med et svar til dig tak
hilsen Óli

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-09-06 18:07

Prøv også i alle programmer - tilbehør - kommandopromt at indtaste chkdsk finder den fejl, så skriv chkdsk / f eller bare chkdsk/f min er ligeglad, men ved der er nogle der er en anden mening, og genstart og lad den køre systemet igennem, ikke afbryd.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-09-06 18:10

Og kan du ikke åbne dit drev, *plejer* der at være et meget lille hul foran på drevet, bagved pladen, dre åbner sig, hvor du kan stikke en tændstik eller lignende ind, og vupti drevet åbner sig.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 22-09-06 18:23

¨hej disken har prøvet det som du skrev der,men samme sker kan ikke åbne det og det er heller ikke at se i denne computer der hvor hardisk og drev er ???må nok købe et nyt

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-09-06 18:57

Kan kun sige, virker det i fejlsikret tilstand, fejler drevet ikke noget.
Prøv at højreklikke på denne komputer - administrer- logbog - system
Samme sted i enhedshåntering, se efter bemærkninger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-09-06 19:15

netop lighe hvad jeg mener, og det var også det jeg startede med at foreslå.

Men hvis alt svigter er det rimeligt smertefrit at købe et nyt

mubbur hvor er "heroppe"

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 22-09-06 19:36

Hej Fijala
Ja jeg har nu prøvet lidt af hvert,og det som disken skrev om at prøve logbogen der var jeg også og der var der fejl på cdrom så jeg kunne bare se at der var en fejl ikke hvad det var,og oppe jeg er i Thorshavn på Færøerne,jeg har lige forhørt om prisen på en ny cdrom fra 400 kr og op så det er nok det man bliver nød til
Óli

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-09-06 19:46

Ok så er prisen ikke meget dyrere end her i Danmark

Du siger du ikke kan se drevet i Denne Computer, hvad siger det inde i enhedshåndtering.

Jeg er nødt til at smutte, har lige fået gæster. Jeg kigger ind i morgen

Hej så længe.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 24-09-06 14:49

Hej Fijala
Ja nu var jeg lidt længe om at sende tilbage har ikke været hjemme,jeg har nu prøvet alt og samme sker jeg kommer ikke videre,så det bliver til et nyt cdrom drev ,så i skal have tak for at i ville svare mig
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-09-06 15:55

mubbur.

Jeg er ked af at det ikke umiddelbart er til at få til at virke, men som du selv er inde på så er 400 jo ikke en herregård så det overlever du nok.

Når du nu køber et nyt skal du være sikker på at jumperen bagpå sidder som den skal.
Hvis drevet skal sidde på samme kabel som din harddisk skal den sidde som SLAVE.
Hvis den sidder på det sekundære kabel og på det sidste stik det i enden skal den sidde som MATER mens hvis det er på det midterste skal den sidde som SLAVE

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-09-06 15:56

Det er vel ikke noget sådant der har drillet fra starten af ????

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 24-09-06 16:18

Hej igen nej det har det ikke, det er lige kommet og jeg kan ikke se drevet i min computer ,kan kun åbne drevet når jeg starter pcen så det er lidt mærkeligt, ja jeg skal se efter når jeg får den nye i det er min søns pc som det er galt med ikke min.