/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Download WinAntivirusPro 2006?
Fra : jkrjk2
Vist : 1036 gange
100 point
Dato : 22-09-06 14:01

Jeg får beskeden ( i et browservindue) om at:
Dit system kan være sårbar mod Serwab. Vi anbefaler dig at DOWNLOADE
eet af disse sikkerhedssoftware for at undgå malwareinfektioner i fremtiden.

En skadelig virus Serwab blev aktiveret i September 2006 og har begyndt at skade og ødelage data på computer der den har nået. Denne meget farlige virus har allerede smittet og ødelagt over 1.000.000 PCer i forskellige lande, og den fortsætter at sprede sig gennem Internet.

Advarsel! Sikkerhedscentrum har opdaget sikkerhedshul på din PC, dvs at dine privatoplysninger og information kan sendes til en anden computer. Een af processer (Win32res.exe) har lige sendt os denne information: (ogs så bl.a min IP-adresse)
----
Dit nuværende software kan ikke holde op videresendelsen af disse privatoplysninger. For at rengøre din computer og forhindre infectioner, skal du downloade et af følgende softwareprogrammer:

Jeg anbefales at downloade
WinAntivirusPro 2006.

Er der nogen som har erfaringer?
Jaennie

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 14:06

hold fingrene langt væk det er skidt af værste slagt !!!!!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-09-06 14:08
Kommentar
Fra : iah

Dato : 22-09-06 14:10

Man kan læse i et andet forum, hvor spørgsmålet har været oppe:

Citat
Det er et skrammel program af værste skuffe, som du absolut bør holde dig fra.
Du har vel ikke installeret det ?

personligt kan jeg anbefale AVAST http://www.avast.com det er noget der duer, og så får det i øvrigt topkarrakter i forskellige tests...

IAH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 14:13

hvis du vil føle dig sikker så smid en log herind - jeg er sikker på at stl_s vil kigge den efter i sømmene

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-09-06 16:15

Det vil jeg gerne.

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Jeg hopper af nu, og kommer nok først på sent i morgen, eller først søndag. Du kan køre denne vejledning, og den skulle fjerne skidtet, så der bare lige skal ryddes lidt op i Hijackthis til sidst. Kør proceduren, og læg diverse logs her ind i tråden, så kigger jeg på det når jeg kommer på igen.

1. Hent og pak SmitfraudFix.zip ud til dit Skrivebord.

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip

Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

2. Hent denne scanner http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer scanneren, og opdater den manuelt. OBS, ved installationen bliver det foreslået at du registrerer med din email. Det behøver du ikke at gøre.

Du skal ikke scanne endnu.

3. Genstart i fejlsikret (tast f8 flere gange under opstart), hvis du ikke kan, så kig her:

http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

4. Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Hvis fixet genstarter computeren, så skal du bagefter starte op i fejlsikret igen, og fortsætte proceduren med SuperAntiSpyware.

5. Start SuperantiSpyware, og klik "Scan your computer". Sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scanneren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scanneren tilbyder måske at gøre det).

6. Åbn scanneren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en frisk HijackThis log. SmitfraudFix laver også en lille tekstfil (log). Kopier også denne log ind.