/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Gave ide
Fra : hellobal1
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 22-09-06 13:27

Er der nogle der har en god ide til en gave til en der fylder 80 år ? Hun sir`selv hun har alt men en gave skal man jo ha med af en eller anden slags. Hun bor i en lille leglighed alene.

Det skal siges at hun er meget svagt synet så bif og teater billeter er desværre ikke lige noget.

Håber der er en der har en brilliant ide !!

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-09-06 13:38

Måske noget musik af Birthe Kjær, Sidsel Kjørkeby (eller hvordan det nu staves), Stig Rossen eller lignende....Ellers måske en kurv med delikatessemad.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-09-06 13:38

Et gavekort til "restaurant"besøg hjemme hos dig selv. Lav et menukort med forskellige retter, så hun selv kan sammensætte menuen. Et sikkert hit, som både "er noget og ikke er noget".

Venlig hilsen Karen (som har 3 oldemødre i små lejligheder, der også si'r de har alt)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 13:50

hvis det er familie du kender godt - så sørg for at alle splejser og holder dagen for hende så hun bare skal nyden den - det betyder med garanti mere end en købegave

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-09-06 13:51

Hvis en person har ALT, må det jo være på sin plads med en Tyverialarm?

(Det hér var bare for sjov........ku´ bare ikke la´ vær´)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 13:54

yearhouse ........... ((((( S P A R K ))))))))))))))) - nå det er jo ikke min tråd

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 22-09-06 13:57

Hvis hun tidligere har været glad for at læse bøger, kunne du give hende en walkman eller en lille transistor med båndspiller, så hun kan låne lydbøger på biblioteket - det hjælperjo også til at få tiden til at gå

Købte for nylig en transistor til min mor - i Føtex tror jeg - den kostede 298,-

Kommentar
Fra : h18s

Dato : 22-09-06 14:01

Min gamle mor (85) har også alt og ønskede sig ikke noget til hendes seneste fødselsdag. (Hvis bare I kommer, er jeg glad!!)

Hun fik et "gavekort" til et restaurantbesøg samt en buket blomster, og hun var meget glad for begge dele.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-09-06 14:04

Gavekort til en buket blomster en gang om måneden.

En liste over alle familiemedlemmer/venner, der er sammen om denne gave.

På listen står så, hvad vedkommende skal lave eller komme med en gang om måneden eller oftere.

Men husk, at alle er med på den, og sørger for at overholde planen.

Fik én til min 40 års dag, men mange glemte at gøre tingene.

Nu var det så også folk, der ikke var med i gaven, som fik det trukket ned over hovedet.

Moster

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-09-06 15:29

En lille transprotabel båndoptagere med hørebøffer og så meld hende til biblotekes lydbogs service(tilsendte lyd bøger)men det er hun måske alerrede
Det var min mor vild med før hun gik væk, hun kunne næsten ikke se mere de sidste fem år af sit liv.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-06 16:19

God hjemmelavet mad og bagværk til fryseren lige til at varme for én person.

F.eks. en god og kraftig suppe.

Ældre mennesker skal ikke spise af med fedtfattigt, medmindre, det er dét, de helst vil have!

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 22-09-06 16:58

Tak for svaret Camillasmoster. Det er en super god ide med bagværk det tror jeg jeg vil prøve. tak

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-09-06 17:52

Velbekomme.

Jeg bager også af og til lidt til mine forældres fryser eller, hvis de har været til kaffe her, får de resten af det nybagte brød med hjem.

God fornøjelse!

Moster