/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Defragtmentrere
Fra : DADAY
Vist : 371 gange
20 point
Dato : 29-12-02 09:01

Hvorfor kan jeg ikke defrag, mit drev, den bliver ved med at sige: drevet er ændret, genstarter.
Og den når aldrig over 10%, selvom den har kørt i 1 time
hilsen flemming

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 30 point
Dato : 29-12-02 09:22

Svaret er ganske enkelt at du har forskellige applikationer kørende samtidigt der løbende går ind og skriver på harddisken. Feks Opgavestyring Virus checker etc.
Slå den fra når du skal defragte så vil du se at der komme skub i fragteren
MVH OW

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-12-02 09:45

Ellers kan du løse problemet ved at defragmentere i fejlsikret tilstand.
Du kommer ind i fejlsikret tilstand på flg. måde:
Genstart computeren - tryk tasten f8 ned, lige før logoet med dit OS viser sig -
og vælg "Fejlsikret tilstand" på den menu, som derved fremkommer.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-12-02 11:32

Hej Flemming,

hvilken version af Windows bruger du?

har du evt. Office/Word på din Computer?

hvorfor jeg spørger er fordi, Fastfind som kommer med office/word som regel er en stor drillepind når det gælder scandisk og/eller defragmentering... hvis du har den ka' du roligt slette Fastfind...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 29-12-02 12:52

Beklager men det er noget vrøvl Strarup.
OW

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-12-02 13:27

Hej OldWiking,

det kommer an på hva' du mener med vrøvl... og hvilken del af det...

hvis der er det med "Fast Find"/ Office indexerings dims... så er det nu korrekt nok at det tit ka' gi' problemer... jeg sletter den altid, idet jeg ikke synes den er andet end til bøvl, samt sløver systemet...

men for at vise at det ikke bare er noget jeg har taget ud fra den blå luft ka' du jo prøve at kigge på disse links... -->

"Run Scandisk and Defrag"... -->
http://www.dictacomm.com/HOW_DO/SCAN_DEFR.HTM

[citat]
Scandisk or Defrag restarts or hangs

This can be caused by MS Office Fast Find feature writing to the disk and causing scandisk to restart.
To disable Fast Find: Go to Start / Settings / Task Bar Start Menu, next click on the Start Menu Programs then click on Advanced then open Programs / Startup, right click on the Fast Find and select delete from the drop down menu. If you need it back it will be in you Recycle Bin, we also usually remove the Office Start up from the Startup Folder, you can leave the Office Short Cut bar (unless you don't use it).
[/code]

eller her i dette indlæg her på Kandu, hvor det også viste sig at være Fast Find der var synderen... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/4840

Fast Find, eller office indexsering dimsen, har det mere eller mindre været galt med i alle office versioner fra office 95/97... -->
http://www.gamespot.com/features/slowpoketoscreamer/defrag.html
[citat]
First, if you have Microsoft Office 95 or 97 installed, make sure you remove the Fast Find utility from the start-up folder. Fast Find periodically indexes the hard drive so it can search for files faster. Unfortunately, I've seen Fast Find do this at really inconvenient times.
[/code]

og selv til Office XP... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q282106

der er jeg så ikke klar over om den hedder noget andet, da jeg ikke selv har Office Xp, men bruger Office 2000... men igen det ka' lige så meget også afhænge af hvilken version af windows der bliver brugt...

som regel har jeg kun oplevet problemet med Win98...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-12-02 14:38

for at fjerne de programmer der ødelægger din defrakt skal du trukke ned samtidig >>ctrl-alt-delete<< afslut alle job dog ikke explorer og måske osse nogen andre,prøv dig evt frem,start defrakt.ps hvilket windows har hvis xp virker dette ikke men du skal iså fald skrive i et kør-windue (start-kør):msconfig - gå ind i start tag alle parkeringer væk genstart kør defrakt efter endt gå ind i msconfig og maker dem igen....

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-12-02 16:22

Hej Flemming,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : DADAY

Dato : 30-12-02 20:45

Tusind tak til alle, jeg har fået løst problemet, godt nytår
Flemming