/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Multible adresser i MS Outlook
Fra : 1003jeppe
Vist : 697 gange
300 point
Dato : 22-09-06 00:59

Jeg har fået fremsendt en adr.liste med 35 adr. i et word doc. hvordan får jeg dem importeret /indsat i MS Outlooks adr. kartotek. Step for step anvisning ønskes !!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-09-06 02:03

hvis dokumentet overholder formatet må det kunne lade sig øre automatisk.
word teksten klipper du ud og sætter ind i en txt fil, evt saver det som en txt fil. Herved har du fjernet alle word formatteringskoder og har kun de rene ascii tegn .

I outlook under filer vælger du import og kan så vælge foratet som f. eks kommaformatteret, hvis felterne i dit dokument er adskilt med komma.

Hvis dokumentet ikke er opbygget korrekt til import i outloook, er det nemmeste nok manuelt at klippe kliste teksterne ind på de rigtige fellter adresse efter adresse . Efter de første 10 har man øvelsen og det går så relativt hurtigt.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 08:34

marker adresserne - kopier og indsæt i en mail du sender til dig selv - når du så har den mail markerer du samtlige adresser - højreklikke og vælger tilføj til adressekartotek

(gjorde jeg med adskillige flere adresser jeg modtog på samme måde fornylig )

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 22-09-06 10:09

Burde måske sætte det under tips Miritdk, lyder som en simpel løsning

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 22-09-06 12:30

mirit: Har lige prøvet din metode. Jeg kan ikke få det til at virke. Jeg skriver mailadresserne i beskedfeltet, markerer og højreklikker, men der kommer ikke en mulighed for at tilføje til a.k.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 22-09-06 12:45

1003jeppe: Er det kun de "rå" mailadresser, eller er der også navn, adresse, by, tlf osv?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 13:34

hmm - jeg har lige været ude for på en anden maskine at man ikke kan overføre dem alle på een gang - men man kunne da i hvertfald med en ad gangen .
Hos mig går det helt fint så det må igen være noget med forskellige versioner etc.

(synes ellers det var sådan en god løsning når man som jeg bla har en klubmail hvor der af og til komme rigtig mange adresser der skal sættes ind både i form at word og mail og vedhæftede filer af alle mulige slags.

Så er det da godt nok den tunge vej med at enten sætte en ad gangen ind - eller kopiere og indsætte

fatter altså ikke forskellen på at nogen kan og andre ikke kan. ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 13:35

BTW.. det gælder kun for de rå e-mail adresser - resten er op til dig at gøre.

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 22-09-06 14:31

Indtil nu tak for hjælpen, til pirt03, ja det er kun de " rå" e-mail adr. og det er Outlook i MS 2000!
hilsen 1003jeppe

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 22-09-06 15:42

OK. Når det kun er de rå mailadresser, du vil have ind, kan jeg forestille mig at de 35 adresser skal modtage den samme mail nu og da. (Er det rigtigt forstået??)
Hvis det er tilfældet kan du i dit Worddokument blot sørge for at alle mailadresserne kommer til at stå i et langt afsnit adskilt af semikolon, fx sådan

aa@aa.dk;bb@bb.dk;cc@cc.dk;dd@dd.dk osv.

Du kan så bare

Kopiere adresserne fra dokumentet
Åbne Outlook
Indsætte det kopierede i Til-feltet

Klikke i fx Emne feltet.

Outlook undersøger herefter, om det er gyldige mailadresser og sætter streg under de enkelte mail-adresser. (Tjek om alle har streg under - ellers er det ikke en mail-adresse)

Derefter er det bare at skrive mailens tekst og mailen kan sendes til de 35.

Derefter gemmer du bare Wordfilen til næste gang disse 35 skal have en enslydende mail og gentager proceduren.

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 22-09-06 17:27

Hej pirt03 ,helt korrekt forstået, så langt er jeg også kommet , det jeg efterlyser er hvordan får jeg adressestrengen gemt i adressebogen, så jeg ikke skal kopiere strengen hver gang.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 22-09-06 18:20

Det her er fuldstændigt fjollet.
Jeg glæder mig til at høre den helt enkle måde at gøre det på.
Jeg har simpelt hen ikke kunnet importere direkte til Outlook - jeg synes jeg har prøvet allemåder

Nå men det kanaltså gøre sådan. (den korte version)

Gem adresserne som en tekstfil
Importer dem i Outlook Express (JA - det er fjollet)
Eksporter dem fra Outlook Express
Nu kan de importeres i Outlook

Altså: Man skal vejen over Outlook Express. Spørg mig ikke hvorfor - det ER sgu da åndssvagt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 18:42

haha - eller alternativt skrive alle adresserne ind i cc feltet - og derpå kopiere fra feltet når man har sendt til sig selv og sætte ind i adressebogen

Fatter ikke en disse - jeg har altid kunnet lave det lille trick jeg lagde ud med

1003jeppe - nu forstår jeg ikke hvad du ikke forstår ... Du ved vel hvordan man grundlæggende lægger en adresse i adressebogen ikke ????

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 22-09-06 18:52

mirit: Jeg prøvede at eksportere de adresser jeg havde i Outlook som xml- fil
og derefter kopiere de nye mailadresser in. Deefter gemte jeg filen og ville så importere tilbage til Outlook. DET VIRKER BARE IKKE - DEN FÅR IKKE ADRESSERNE MED

HVORFOR

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-06 19:05

fatter ikke en disse

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 300 point
Dato : 22-09-06 19:49

Nå jeppe - det bliver jo spændende at høre hvad du gør.

Men som sagt metoden over Outlook Express virker.

Lad mig høre hvis det skal uddybes

Godkendelse af svar
Fra : 1003jeppe

Dato : 29-09-06 23:52

Tak for svaret pirt03.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-09-06 00:00

Tak for det Jeppe. Jeg er nyserrig: Kørte du omvejen??