/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Usenet
Fra : oscardino
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 22-09-06 00:43

Hejsa alle

Lige et hurtigt spørgsmål... Må en ven sende mig et fuldt program, via usenet ? "nej det må han ikke"
Ved godt det nok er ulovligt, men hvor står man når det går i gennem usenet, er der andre regler
end vis man downloader via P-P.
Hilsen Oscardino

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 60 point
Dato : 22-09-06 00:50

Den eneste gruppe hvor du kan poste programmet er nok her dk.binaer, reglerne for denne:
http://usenet.dk/grupper.pl?dk.binaer

Hvor der står: "Folk bør som altid sikre sig at deres indlæg er i overensstemmelse
med dansk lov, herunder lov om ophavsret, før de poster i gruppen.
Diskussion af indlægs lovlighed henvises til dk.admin.netmisbrug samt
politiet."

Så det er i sig selv ikke ulovligt at poste et fuldt program på usenet, men hvis det er ulovligt at distribuere programmet, er det også ulovligt at gøre det på usenet.

Godkendelse af svar
Fra : oscardino

Dato : 25-09-06 16:37

Tak for svaret BertelBrander.