/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
billige autoforsikringer kasko
Fra : skolen2400
Vist : 872 gange
230 point
Dato : 21-09-06 22:20

hej er der nogen der ved hvor man kan få en billigere forsikring,
jeg betaler i øjeblikket kr4806.00 om året.
skolen 2400

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 21-09-06 22:26

Vær glad for de 4806 kr. Man (Vi fleste) betaler det dobbelte om året.
Nallatruk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-09-06 22:34

Jeg synes nu ikke det er dyrt at betale 4.806,- om året.

Du kan på denne side se om du kan få det billigere

http://www.forsikringsluppen.dk/

du skal selv indtaste oplysninger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-09-06 22:35

4806 kr, det får du meget svært ved at finde billigere...og du må have mange års anciennitet og skadefri kørsel med så lav forsikringspræmie.

Der er manger der betaler det dobbelte bare i lovpligtig ansvarsforsikring

Jeg hørte endda om en for nylig, der skulle give 38000,- pr år i kasko på en 14 år gammel Mercedes.

mvh dova

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-09-06 23:48

det får du da vist ikke billigere nogen steder...det er nogenlunde det samme jeg betaler for min forsikring.....er elite og over 50......
regnede ud hvad min kæreste ville skulle betale for samme forsikring som mig, hvis han vile ha en bil af samme slags som min....det var lige en sølle sum af omkring 12000kr....bare fordi han er en smule yngre og det ville være 1. gang han skulle ha bilforsikring....og det på trods af, at han i mange herrens år har haft motorcykel...der er dælme forskel på folk og på forsikringer....
så vælr du glad for det lille beløb du betaler...
hejsa fra miss.j

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-09-06 07:48

Jeg gir' ca. 4.400 i ALKA forsikring, men det er bl.a. pga.elite, samlet alle fors. forbundsforsikring, alder over 50 år, senioraftale, postnr og " fanden og hans pumpestok". Tryg vil have små 5.000 kr. så kan du slippe med 4.800 kr. er det billigt!

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 22-09-06 08:47

Jeg gir 34-3500 årligt i alka.
Fastpræmie-
selvrisiko ca. 3000
over 50 år
mange skadefri år.
forbundsrabat
LO+ rabat
nilsg

Kommentar
Fra : skolen2400

Dato : 22-09-06 10:23

hej og tak for jeres indlæg
jeg kan godt se at det bliver nok ikke billigere efter det jeg har læst.
hilsen skolen2400

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 23-09-06 01:14

til dova..
er det ikke lige i overkanten for en gammel mercedes..
min er en ældre audi, fra 1990 og man ville da aldrig komme til at betale så meget.
men de unge, der absolut vil og skal ha de der kæmpepotensforlængerbiler, de kommer til at betale kassen for deres afresgeren på vejene....og det har jeg intet imod at de skal....
hvis de vil ha billigere forsikring, så må de sørme også lære at begå sig i trafikken..
ser daglig unge fjollerikker der skal blære sig for andre og det går sku galt for dem på et tidspunkt..en uforskyldt blir kvæstet eller det der er værre...og vi vil ellers komme til at betale for det, hvis ikke de skulle betale så meget..
men selvfølgelig er det urimeligt fo de der godt kan finde ud af at køre ordentligt...
og sådan en som min kæreste der er 43 år og har kørt europa tyndt på motorcykel de sidste 20 år...der er det sku da urimeligt at sådan nogen som ham, skal betale så meget, når man nu sagtens kan finde ud af det og er vant til at begå sig i trafikken....
men til spørgeren....du får det altså ikkebilligere...hvis du kan det, så vil jeg rigtig gerne vide det, da jeg er en fattig førtidspensionist..
ciao fra miss.j.

Kommentar
Fra : falkner

Dato : 01-10-06 00:33

Hej
Jeg har lige et væsentligt bidrag til denne forsikringssnak.

Data: 44 år. Elite. Provinsby. Samlerabat....... Altså mulighed for billig forsikring

Jeg har undersøgt lidt priser. Og ALT afhænger her af HVILKEN bil du vil forsikre

Eks: i mit tilfælde

1: Peugeot 307 2.0 årg 2002 Pris ca 4000,- hos fair (nuværende øse)
2: Ford Mondeo 2,5 årg 2001 Pris ca 8800,- hos fair
3: Audi A6 2,4 årg 1998 Pris ca 9100,- igen hos fair

Altså over det dobbelte med samme chauffør men i en anden bil

Så det er ikke nok at skrive "Jeg giver over 4800 i forsikring"

Hvis du har en VW polo fra 95' , jo så er det for dyrt!
Men er det en VW Toureg V10 på hvide plader fra 2006, så er det sgu' da billigt!

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 01-10-06 00:49

ja, det er jo nogenlunde det samme jeg gir hos "købstæderne"..FDB forsikring....
lidt over 4500,- uden kasco,( har ikke lige det exakte antal kroner i hovedet) men det er der omkring, for min flotte AUDI 100, 2,3. årgang 1990. jeg er 52 år og elitebelist.
så nej, han/hun skal være heldig at finde noget billigere.
helsa fra miss.j