/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Buskrydder
Fra : bpedersen
Vist : 1764 gange
100 point
Dato : 21-09-06 21:27

Hej.

Min farfar har lige købt en Buskrydder til 2200 kr.
Men han har desværre ikke kræfter til at starte den.
Kan man få en buskryder med elstart (en hvor man trykkker på en knap og så et baterei som så starter motoren)
Hvad koster sådan en?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-06 21:59

Den vil blive for tung, men du kan få en med easy-start hvor man rykker nogle gange i snoren for at trække starteren op og det er helt uden kræfter.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-09-06 22:03

Nu vil jeg umiddelbart mene, at såfremt din farfar ikke har kræfter til bare at starte maskinen, så bør han under ingen omstændigheder begive sig af med at arbejde med sådan en, både af hensyn til kræfterne og sikkerheden i at kunne magte maskinen.

Det er utroligt hårdt og anstrengende, og at have kræfter til at starte den, er absolut det mindste af det

Jeg kender ikke til buskryddere med batteri og selvstart..., men jeg vil også anbefale, at han nøjes med en elektrisk græstrimmer....evt. en opladelig ledningsfri model.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-06 22:05

Her er et eksempel: http://www.oleknudsen.dk/product.asp?product=3543&page=1
De er noget dyrere og derfor valgte jeg selv en Echo med normal start, som jeg sagtens kan håndtere, men jeg prøvede en af de andre hos forhandleren og de starter nemt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-06 22:07

Sludder Dova!
En effektiv buskrydder er hård at starte, men ikke hård at anvende når man bruger sele og det store håndtag der er på de fleste.
En græstrimmer kan ikke klare sejg ukrudt da snoren vil springe hele tiden.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 21-09-06 22:28

Jeg holder med BjarneD- Jeg har en stor buskrydder- Jeg har er ikke affældig, men har måske ikke den store muskelstyrke. Problemet og spændingen er altid VIL DEN STARTE- Der skal nogen gange trækkes mange gange og ventes ind imellem, men når den så starter er den nem at arbejde med- hænger i selen og kan "feje" alt ukrudt væk i en håndevending. Jeg må dog tilføje at jeg ikke tør bruge klingen. Den har jeg respekt for!! Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-09-06 22:45

Citat
Sludder Dova!
En effektiv buskrydder er hård at starte, men ikke hård at anvende når man bruger sele og det store håndtag der er på de fleste.

Altså Bjarne, det er vel ikke sludder.

Det er min mening og erfaring.

Jeg har to buskryddere, både en af de store med "sele og det store håndtag" og så en af dem med en bøjlehåndtag lige ovenover motoren, og dem har jeg ikke problemer med at starte, men at bruge dem...det er anstrengende og fysisk hårdt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-06 22:55

Du er da vist lidt sart Dova eller også har du nogle mærkelige maskiner. Måske er der for lidt power i motoren siden den starter let, men er tung at bruge. Gammel model måske?

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 26-09-06 21:05

Citat
men at bruge dem...det er anstrengende og fysisk hårdt.

Så bruger du dem forkert!

Annuller spørgsmålet
Fra : bpedersen

Dato : 06-10-06 20:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål