/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Blindrør Piaggio Typhoon
Fra : kevin_andreasen
Vist : 773 gange
200 point
Dato : 21-09-06 18:08

er det muligt at lukke blindrøret på andre måder end skære det af og lukke det..

kan man fx bare klemme det sammen.

idéer og erfaringer vil jeg gerne høre lidt om..

kan nemlig ikk finde nogen med et ordentligt svejseværk

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-09-06 19:21

De fleste Gørd-Det-Selv værksteder har svejseværker.
Jeg lånte et der for 20,- !!!
Bare husk at sig at det bare er til en knallert udstødning.

Kommentar
Fra : villeboy

Dato : 21-09-06 23:13

Jeg har en hot50 fra pgo..

Jeg kender heller ingen med svejseværk som så mange anbefaler, men hvis du lader være med at skære helt inde, og lade 1,5-2 cm være af blindrøret, kan det nemt hamres meget meget tæt sammen, så der stort set ikke kan komme udstødningsgas igennem, det virkede fint på min, og gav et dejlig optræk :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-09-06 09:54

Nu er det sådan at et orginalt udstødningsrør koster en formue, og hvis politiet stanser dig, bliver udstødningen destrueret.
Så de fleste vælger at købe en anden udstødning, som også vil give flere HK, og de kan fåes så de ligner det orginale.
Så hvorfor ødelægge et udstødningsrør til 2000kr, når man kan købe et bedre helt nyt til 400kr.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kevin_andreasen

Dato : 22-09-06 18:36

DEsværre Palle.. får jeg aldrig lov til af de gamle

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-09-06 19:50

Udstødningen skal i alle tilfælde af, for man kan ikke kome til at udføre noget medens den sidder på, og også for farligt at banke på noget medens den sidder på.
Og når den er af, er det vel ikke så svært at save helt inde ved roden med en nedstryger.
Og alle automekanikere kan let klippe en plade som svejses tæt i hullet, derefter svejses blindrøret på igen så det ikke kan ses, specielt hvis det får en klat sort maling på svejsningen.
VH Palle Hansen
NB: kevin: Hvad med at lukke nogle af dine spørgsmål?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 23-09-06 12:29

Citat
DEsværre Palle.. får jeg aldrig lov til af de gamle

Vil du påstå at "dine gamle" hellere ser, at du mister et udstødningsrør til 2000 end et til 400 kr. For du kan vel ikke holde skjult for dem at du foretager ændringer.

Du kunne jo også væle at køre lovligt - selv om det er knapt så blæret

Kommentar
Fra : kevin_andreasen

Dato : 23-09-06 13:18

det for nemt for politiet at se hvis man skifter udstødningen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-09-06 14:42

Nej det er ikke spor nemt, da også nogle uorginale er lovlige til modellerne, desuden er de jo ikke specialister:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=750729568&n=1712451353&pn=1712452342
http://www.thansen.dk/product.asp?c=750729568&n=1712451353&pn=1712452347
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kevin_andreasen

Dato : 23-09-06 23:28

Det så nemt at se..

og palle, min udstødning er magen til den der sidder på 45 scooteren, selvom det er en 30'er..

hvorfor ved jeg ikke