/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Apple iPod 60 GB
Fra : Crro
Vist : 741 gange
20 point
Dato : 21-09-06 11:34

Min datter var på besøg ved en ven af mig i sidste uge og så kom hun til at tabe deres Ipod på deres klinkegulv
De købte den lige efter jul til 3400 og en Rep af den vil koste 3000 har de lige ringet fra Fona og sagt...
Tror i min forsikring vil dække dette

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-09-06 11:39

Der burde ikke være problemer, med mindre hun har handlet groft uforsvarligt... hvis hun tabte den og ikke spillede bold med den, så burde det kunne lade sig gøre. men læs din police og dine forsikringsbetingelser

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 21-09-06 11:40

Dette burde kunne fortælle dig noget om børns ansvar:
http://www.forsikringsakademiet.dk/default.asp?o_id=51679&index=ansvar%2C+b%F8rns

Normalt vil et hændeligt uheld ikke være ansvarspådragende i forsikringsøjemed og slet ikke når det er børn der forårsager skaden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-06 11:49

Du må hellere få lidt mere om gæstebudsskader, som der jo her er tale om:
http://www.forsikringsakademiet.dk/default.asp?o_id=51677&index=ansvar%2C+objektivt+

Når man læser afgørelseseksemplerne kan man se, at det er nuancer der afgør om der er erstatningspligt og at det derfor vil have betydning hvordan skaden anmeldes.

Der er jo ikke andet at gøre end at anmelde og så gøre det med de rigitge formuleringer.

Kommentar
Fra : Crro

Dato : 21-09-06 11:53

En særlig kategori af gæstebudsskader er de såkaldte snubleskader, hvor skadevolder snubler over noget eller vrikker om på foden. Der er i ankenævnspraksis en klar tendens til at statuere (simpel) uagtsomhed i de situationer, hvor skadevolder falder over noget, hvorimod det anses for hændeligt at vrikke om på foden eller falde over egne ben.

Det vil sige at jeg kunne bruge denne her så

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-06 12:03

Den der med at vrikke om på foden eller falde over egne ben er noget hændelsebetinget
Citat
hvorimod det anses for hændeligt at vrikke om på foden eller falde over egne ben.

Citat
Klager, der var på besøg hos sin datter, snublede, da han ville sætte sig i sofaen og forvoldte herved skade på datterens briller. Selskabet fik medhold i, at skaden måtte anses som hændelig.

Citat
Under et besøg hos skadelidte faldt klager over et løstliggende gulvtæppe og beskadigede herved skadelidtes briller. Klager fik medhold i, at der var udvist en mindre uagtsomhed, hvorfor skaden var omfattet af gæstebudsdækningen.

Kommentar
Fra : Crro

Dato : 21-09-06 12:13

hvad pokker skal jeg så skrive

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-06 12:18

Forsikringsselskaberne har meget stor ekspertice i at undgå at betale så ??

Kommentar
Fra : Crro

Dato : 21-09-06 12:26

Jepper

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-06 12:41

Hvis du har forsikret i et selskab med assurandører kan du måske få lidt hjælp til formuleringen, men husk at der skal være tale om uagtsomhed, hvilket i dette tilfælde vel kan oversættes til, at hun ikke har set sig for og derfor ..... hvorved Ipod'en blev tabt. For det var vel sådan noget der skete.

Godkendelse af svar
Fra : Crro

Dato : 26-09-06 08:16

Tak for svaret BjarneD.