/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ændre/skrive i PDF-fil?
Fra : jkrjk2
Vist : 10802 gange
100 point
Dato : 21-09-06 10:55

Hej!
Jeg har en PDF-fil, som er en plakat, med baggrund og fortrykte oplysninger.

Nu ønsker jeg at tilføje flere oplysninger (dato, hvem der kan kontaktes og lignende).
Jeg har Adobe reader 7.0.8.

Kender nogen et gratis program, hvor det kan lade sig gøre?

Jeg kan ikke rigtigt bruge Word (2007 beta), fordi den ikke passer i format/størrelse til en A4/A3, ved kopier/sæt fra Adobe.

Jeannie

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 21-09-06 11:00
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-09-06 11:19

hvis du har Office 2003, kan du lade dette indscanne plakaten, under værktøjer osv
og derefter kan du skrive i det

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-09-06 11:25

jeg fik vist ikke læst ? rigtig

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-09-06 16:25

Moltov:
Er det meningen at programmet "bare" er en kasse med faneblade, jeg kan ikke rigtigt få det til at fungere?
Jeg troede at jeg kunne åbne PDF-filen og så skriv ovenpå og gemme det igen?

Jeannie

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 21-09-06 17:33

Jamen, du lavede vel PDF-filen ud fra et almindeligt dokument? Ret i master-dokumentet og lav en ny PDF-fil og smid den gamle ud.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 21-09-06 18:08

Der er en funktion i acrobat der hedder Typewriter (skrivemaskine), som du evt. kan bruge til at tilføje tekst til din plakat

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 22-09-06 08:58

Jeg har modtaget en PDF-fil og har ingen skanner (så jeg evt. selv kunne skanne det ind igen).

amandaKanDu: Der er INGEN typewriter i min Adobe 7.0.8, hvilken version har du?

Jeannie

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 22-09-06 09:31

Jo der er, se hvad Adobe skriver her: http://www.adobe.com/support/techdocs/332208.html

"Updates in Acrobat 7.0.5

New operating system support for Mac OS v10.4

New browser support:

1. Netscape 8 (Windows only)

2. Firefox 1.0 (Windows only)

3. Mozilla 1.7 (Windows only)

New features:

1. Support for Hebrew, Arabic, Thai, and Vietnamese language text entry and display

2. Support for QuickTime 7.0

3. Typewriter Tool

-- The Typewriter tool is the existing Text Box tool, with a different set of default properties, which allows you to type text anywhere on a PDF document. This tool provides a simple solution for filling out forms without interactive form fields.

--Commenting tools must be enabled in the PDF file for Adobe Reader users to have access to the Typewriter tool.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 22-09-06 09:35
Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 22-09-06 10:16

En PDF-fil er jo egentlig et billede. Hvad med at tage filen ind i et photobehandlingsprogram, skære det forkerte ud og skrive det rigtige ind.
Ellers bed den, der har sendt dig filen om at rette den.
---
Hvis det er en fil, du har hentet på nettet, er det vel egetlig ikke tilladt at ændre den?
Når jeg laver filer om til PDF er det mange gange netop for at modtageren ikke skal ændre i den....!