/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Foto Galleri/JAlbum
Fra : docjacobsen
Vist : 542 gange
300 point
Dato : 21-09-06 10:55

1.) FP Foto Galleri
Virker fint, men.... jeg har vist ikke forstået hvordan det skal gemmes? Er vist fattesvag HJÆLP!

2.) JAlbum
Super, men... jeg kan kun få det til at bruge ET foto, men ikke alle i albummet.
Hvad har jeg overset? HJÆLP!

Mange hilsener Ojac

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-06 12:00

Jalbum er meget enkelt at bruge her er en vejledning du kan bruge

http://www.kimludvigsen.dk/programmer-internet-jalbum-trin.html

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-06 13:09

FrontPage fotogalleri skal bare gemmes via den side hvor galleriet er indsat så vil programmet selv skrive resten til.

Hvis du udgiver via et eksternt FTP program kan du nemt "glemme" nogle mapper og så virker det ikke.
Her er en anvisning på opsætning HJÆLP i FrontPage 2002:
Citat
Oprette et fotogalleri
Placer indsætningspunktet på det sted, hvor du vil tilføje et fotogalleri.
Du kan også klikke på Ny side for at oprette en tom side.

Klik på Webkomponent i menuen Indsæt.
Klik på Fotogalleri i venstre rude.
Vælg den type layout, du vil bruge, i højre rude.
Der vises en beskrivelse af det valgte layout nedenunder.

Klik på Udfør.
Dialogboksen Egenskaber for fotogalleri åbnes automatisk.

Klik på Tilføj for at indsætte et grafikobjekt i fotogalleriet.
Bemærk! Du kan tilføje lige så mange grafikobjekter ad gangen, som du vil.

Vælg en af følgende fremgangsmåder:
Billeder fra filer:

Find og marker det grafikobjekt, du vil bruge, og klik på åbn.

Billeder fra en scanner eller et kamera:

Vælg den enhed, du vil bruge til at tilføje et grafikelement, på listen.

Vælg den ønskede opløsning, afhængigt af, hvilken enhed du har valgt.

Marker Indsæt eller Brugerdefineret indsættelse, afhængigt af, hvilken enhed du har valgt.

Følg vejledningen for den angivne enhed.

Marker navnet på et grafikobjekt, og klik på Flyt op eller Flyt ned, hvis du vil ændre den rækkefølge, fotografierne eller grafikobjekterne skal vises i i fotogalleriet.

Benyt en eller flere af følgende fremgangsmåder:
Ændre grafikobjektets miniaturestørrelse

Angiv miniaturens bredde og højde i boksene Bredde og Højde under Miniaturestørrelse.

Bemærk! Miniaturerne oprettes automatisk.

Tilføje en billedtekst eller beskrivelse under grafikobjektet

Bemærk! Hvis du vælger Montagelayout, er tekstboksene til Billedtekst og Beskrivelse ikke tilgængelige (nedtonet).
Klik på det grafikobjekt, der har den titel, du vil redigere.
Der vises et eksempel på grafikobjektet ud for navnet.
Skriv den billedtekst, der skal vises under grafikobjektet, i boksen Billedtekst.
Skriv den beskrivelse, der skal vises under grafikobjektet og billedteksten, i boksen Beskrivelse.
Ændre fotogalleriets layout

Klik på fanen Layout.
Vælg et layout på listen.
Se eksemplet på layoutet under Eksempel.
Vælg et tal fra Antal billeder pr. række, og klik på OK.
Bemærk! Hvis du vælger Diasshow eller Montagelayout, er denne indstilling ikke tilgængelig (nedtonet).

Bemærk! Du kan også anvende et tema i et fotogalleri ligesom på en Webside.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-09-06 18:36

Citat
2.) JAlbum
Super, men... jeg kan kun få det til at bruge ET foto, men ikke alle i albummet.
Hvad har jeg overset? HJÆLP!

Træk en hel mappe over i Jalbum

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 22-09-06 21:43

TAK for de gode kommentarer, jeg kikker på der igen og vender tilbage.