/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Udvikling i MSN-orm problemet
Fra : pirt03
Vist : 576 gange
50 point
Dato : 21-09-06 00:06

Er der nogen udvikling i sagen; altså kan de, der fik deres computer smadret redde den.
Jeg synes slet ikke man hører mere nogen steder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-06 00:19

http://www.virus112.dk/dk/news/spam/msn_ormens_noglesite_ikke_langere_aktivt.html

hvis du kigger lidt her på kandu finder du nok nogen der har reddet sig - kigger du på spywarefri det samme

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-06 00:24

Den har jeg set mirit.
Men de der "nåede" at få ødleagt PCen ???

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 21-09-06 00:25

Du kan også læse om det her
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#MSN-ormen

og skulle den dukke op igen - så er medicinen her.

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29791

//bentjuul

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-06 00:31

Læste lige recepten på Spywarefri. Det er da fast arbejde nogle timer

Har nogen så været turen igennem og virker det.

(Jeg fremturer fordi nogle tror at jeg kan løse deres problem og jeg gider ikke forsøge, hvis det ikke dur)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-06 00:34

nupper du stl_s tip så er den god nok - måske med en hijacklog til sidst

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-06 00:42

Citat
stl_s tip

bentjuuls tip eller hva

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-06 00:50
Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-06 00:55

OK miritdk

Lader lige tråden være åben. Kunne være rart at høre fra nogen der har brændt nallerne og så efterprøvet Spywarefri eller stl_s' opskrift.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-06 01:11

Citat
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-09-06 10:04

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg kunne heller ikke i første omgang få øje på den - men plus'li' var den der

Og nu har jeg kørt st_l's vejledning -

DET tager TID - en dags tid med alle de scan, (når man har mange filer)

Men den blev sq også slået ihjel!

Det var Kaspersky, der snuppede den...

Hanne

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-09-06 01:20

Det jeg skriver her er korrekt http://www.kandu.dk/tip14775.aspx

Man bør enten formattere, eller få den renset af nogle der ved noget om det. Den lægger en hel del filer som ikke bliver fundet scannerne, bla nogle keyloggere og backdoors, så man kan altså risikere at have sådan skidt liggende og køre på maskinen uden man ved det.

Så enten formatter, eller smid en log ind.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-09-06 06:02

Ja, nu bliver jeg sgu i tvivl - Kaspersky killed en Trojaner...

Her er det, min "ekspertise" ikke rækker længere.

Highjacklogen må jeg hellere prøve - skal bare lige finde ud af, hvordan man gør det....

Ein moment...

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 21-09-06 06:04

kan kun sige at følger du vejledningen fra spywarefri.dk slavisk , så er det rimeligt nemt at få den renset , så den er helt ren
har selv lige brugt den på 2 maskiner

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-09-06 07:11

Nu har jeg hijacklog'en - hvor gør jeg af den?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-09-06 09:58

Bredker -> Der er forskel på hvor meget møg den smider ind, og der kan være ting som scannerne ikke finder, og som man ikke nødvendigvis mærker til. Se blot her, hvor mange der måtte fjernes manuelt http://www.kandu.dk/Spg93934.aspx

Camillasmoster -> Opret et spørgsmål med loggen, så kigger jeg på den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-06 11:01

moster glad - scan og save logfile - kopier din logfil ind i et spørgsmål tl stl_s som han skriver

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-09-06 11:10

Og så een gang til for prins Knud, wa?! miritdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-06 11:13

jeps - så fløjtede det jo ind

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-06 11:46

Er i færdige moster og mirit så jeg kan få lukket og slukket

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-06 12:15

stl_s - Bredker har jo ret i at følger man guiden på spywarefri så får man også fjernet alt da alle logfiler skal indsendes - så resten evt kan fjernes manuelt - hvilket også kan ses i deres forum.

Jeg betragter spywarefri's forum som - et sted hvor der virkelig er eksperter, men det ved jeg du er enig i da du jo selv tidligere har medvirket der.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-06 12:21

Iøvrigt kan spywarefri's eksperter mødes "live" fra 22.-24. sep. se hvor her http://www.spywarefri.dk/live2006.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-09-06 16:38

Jow jow, pirt03 - jeg er

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-09-06 17:08

Bentjuul -> Selvfølgelig, du har ret på den måde. Min pointe var bare, at det ikke er nok bare at køre scanningerne .

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-09-06 17:16

Der er iøvrigt ikke den store forskel på Spywarefri´s og min "kur". Jeg har bare taget Kaspersky scanneren og CleanUp med.

Sjovt nok er de lavet næsten samtidig.

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-06 17:17

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-09-06 17:39
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-09-06 18:25

SUK . Forhåbentlig er folk på vagt nu.