/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ektern hd
Fra : 234
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 20-09-06 23:56

Hej !
jeg vil gerne have installeret en ekstern hd til min stationær computer.

Hvordan gør jeg det ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-06 00:36

Hvis du har USB på din computer så kan du købe en harddisk som du tilslutter din USB port f.eks. en af disse - men de fås i alle størrelser og i mange prislag http://www.enavia.com/dk/da/con/Products/ProductFilter.aspx?HierarchyId=41&Selected=2056K02695
Hvis du også har Windows XP som styresystem, så finder XP din USB harddisk når denne er tilsluttet.
For det meste er de formateret, men hvis dette ikke er tilfældet - så følger du bare denne guide.
http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

//bentjuul

Kommentar
Fra : 234

Dato : 21-09-06 00:49

Jeg har nok formuleret mit spørgmål forkert .
Jeeg har en anden computer som jeg gerne vil bruge hd fra som en ekstern hd.
Hvordan gør jeg det ?

Accepteret svar
Fra : ppk

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-06 00:59

Køber en løs harddiskboks, som tilsluttes via USB stikket i computeren. Prisen er nok ca. et par hundrede kroner.

Jeg har selv nogle løse harddiskbokse, som jeg har lagt mine gamle harddiske i således at man har lidt extra plads.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-06 01:05

Dette er bare et eksempel på en harddiskbox til USB som jeg selv bruger idet varmen fra harddisken nemt forsvinder http://www.hk-automation.dk/catalog/product_info.php?cPath=1_40_44&products_id=111&osCsid=1c52c51706fa9662f0f138b241c44383 men der findes utallige og i alle prislag.

//bentjuul

Kommentar
Fra : 234

Dato : 21-09-06 01:48

I stedet for at tage den ande hd ud kan man så ikke forbinde direkte til min computer ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-09-06 01:53

Det er bare at koble dem sammen i netværk og så share, den du vil "installere"

Hvordan man gør det afhænger af styresystem og computernes udstyr.

Du spørger så utroligt kort og tvetydigt uden de mest nødvendige oplysninger. Derfor bliver svarene derefter

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-09-06 02:00

Aldi har haft et USB NetLink kabel hvor du kan forbinde de to computere med hinanden. Der fulgte et program med som så skulle indstalleres på begge computere. Jeg tror det kostede 179 kr. Så forhør dig i din lokale Aldi forretning.
Vil sluttelig tilføje at det har intet at gøre med det du spurgte om.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 22-09-06 01:38

Tak for svaret ppk.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 22-09-06 17:18

Det var dog så lidt !

Hilsen
PPK