/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
1st. page
Fra : frankthomsen64
Vist : 408 gange
50 point
Dato : 20-09-06 23:44

Hej

Har igennem længere tid brugt 1st. page fra evrsoft. (freeware)

Har efterhånden fået øjnene op for CSS's mange fordele bla. positionering.

Problemet er at når jeg positionerer containere viser de sig ikke på samme position i 1st. page, som når jeg ser dem i min browser efter uploadning.

Er det meget normalt eller er mit program -gammeldags???????????

frank

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-09-06 00:03

Dit program er sikkert fint nok,
Det er sker er at der er nogene forskelle på hvordan browserne eks. IE / Firefox / Opera
opfatter positionering.
Det er vist nok IE der har en andreledes opfattelse af hvor et vindue starter.

En rettelse til problemet findes vist som et lille script.
Husker ikke lige hvor men et gæt er, kik på http://www.w3.org/ under CSS

Kommentar
Fra : frankthomsen64

Dato : 21-09-06 06:38

hej

det er ikke bare en enkelt pixel tror det er et sted mellem 10 og 20 px. til forskel

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-09-06 09:01

Jeps, det er noget med at punktet 0 ligger i det synlige felt (inden for rammen)
på den ene browser og på den anden ligger det som 10-20 px.
det er rammen på den ene browser der er talt med.
Sådan er det bare.

Du løser det ved at teste hvilken browser den besøgende bruger.
og så vælge coordinater udfra det.
Et javascript kan klare det, men kan ikke lige finde et eksempel lige nu.

Vender tilbage !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-09-06 09:09

Hvilken vej rykker de og fra hvilken side ?

Har du prøvet :
<body topmargin="0" leftmargin="0" ......

Jeg valgte top og left da jeg formoder at de rykker ned og mod venstre !