/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Messinger MSN
Fra : ppk
Vist : 630 gange
20 point
Dato : 28-12-02 22:52

I Windows MSN er der en funktion hvor man kan sende SMS beskeder til dem som står i ens adresse kartotek, spørgsmålet er der nogen som ved om denne måde at SMS på er GRATIS eller hvad. Måske skal modtageren betale gildet ??
Hilsen Preben

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 28-12-02 23:01

Hej "ppk"
Mange danske mobilselskaber har lukket deres sms-servere for modtagelse af beskeder fra internettet -- vistnok fordi dette tidligere er blevet misbrugt...
Det er i hvert fald ikke modtageren der kommer til at betale, for ellers kunne dette OGSÅ misbruges.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 28-12-02 23:11

Hej h_blunck, tak for svarret. Men jeg har PRØVET sammen med en ven at sende besked til hinanden og vi får beskederne hver især. Så hvem der betaler ved jeg IKKE da jeg kører bredbånd med fast opkobling døgnets 24 timer. Mit bredbånd kører via fællesantennen som tilhører kommunen, og det bliver så distribueret af Arrownet. Så jeg regner ikke med at de har mulighed for at sende en regning til mig, men jeg giver selvfølgelig også 200 kr./måned med fri forbrug på en 512/256 forbindelse.

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 30 point
Dato : 28-12-02 23:20

I MSN kan man sende sms'er til hvem som helst MEN se her: http://www.msn.dk/mobile/messenger/ For at kunne det, skal dit teleselskab have dig registreret og skal således betale den normale sms-takst for at sende.
Der er/har været mange som tilbyder gratis sms-service på Nettet. Det er kun Sonofon, Telia og Tele2Mobil der stadig gratis kan sendes til, som f.eks. her: http://www.smspost.dk/

mvh
summer

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-12-02 23:20

Det er en gratis service ligesom du også kan bruge http://coolsms.dk/ til at sende med

Kommentar
Fra : spring

Dato : 28-12-02 23:26

Uffe29, "Midlertidig lukket" sådan står der på dit link.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-12-02 23:35

*Spring*
Det var jeg ikke lige klar over, men det var også kun ment for at illustrere at der er andre måder hvorpå man kan sende gratis sms'er

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 29-12-02 00:20

Mange TAK for svaret !!!!!!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-12-02 00:27

En hilsen til summer, jeg er selv en årgang 1953. Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 00:30

Det er enten Windows Messenger (kommer med Windows XP) eller MSN
Messenger (separat download) der findes ikke et mix af de to.
SMS tjenesten kan du ikke bruge til danske telefoner.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sat, 28 Dec 2002 21:49:41 GMT, "ppk" <ppk.news@kandu.dk> wrote:

>I Windows MSN er der en funktion hvor man kan sende SMS beskeder til dem
>som står i ens adresse kartotek, spørgsmålet er der nogen som ved om
>denne måde at SMS på er GRATIS eller hvad. Måske skal modtageren betale

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 12:03

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:ilcs0v8a10hcp4sfbefcp9qhvdrfoao5fi@4ax.com...
> Det er enten Windows Messenger (kommer med Windows XP) eller MSN
> Messenger (separat download) der findes ikke et mix af de to.
> SMS tjenesten kan du ikke bruge til danske telefoner.

Det virker ellers fint med icq lite, også til danske telefoner.

Men hvem der skal betale ved jeg ikke, jeg kan ikke forestille mig at
regningen kan sendes til modtageren, da han så skal acceptere at
betale et opkald han ikke har foretaget.

Og det bliver nok svært at finde afsenderen, da det ikke altid er det
rigtige navn der står på icq siden.

mvh Jens

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 29-12-02 12:18

Svar til Jens Peter Karlsen, jeg bruger Windows Messinger og det gør min ven også. Så vi har hver især prøvet d.d. at sende til hinanden og det kan godt lade sig gøre ! mit eget teleselskab er TDC-mobil og hvad kammeratens er ved jeg ikke med sikkerhed, men det virker altså begge veje. Jeg modtog følgende svar fra min kammerat : [Michael(1/1)DAVS TESTING ***@adslhome.dk<Save this # to your phone to send messages any time> Afsender: +4560993024241] således var ordene *= kendt af mig. Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-02 17:41

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:aumkp5$e3e$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> news:ilcs0v8a10hcp4sfbefcp9qhvdrfoao5fi@4ax.com...
> > Det er enten Windows Messenger (kommer med Windows XP) eller MSN
> > Messenger (separat download) der findes ikke et mix af de to.
> > SMS tjenesten kan du ikke bruge til danske telefoner.
>
> Det virker ellers fint med icq lite, også til danske telefoner.
>
> Men hvem der skal betale ved jeg ikke, jeg kan ikke forestille mig at
> regningen kan sendes til modtageren, da han så skal acceptere at
> betale et opkald han ikke har foretaget.
>
> Og det bliver nok svært at finde afsenderen, da det ikke altid er det
> rigtige navn der står på icq siden.
>
> mvh Jens

Trillian Pro kan også sende sms til dem der er på ens liste.
--
/DonE