/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton og Zonealarm?
Fra : Manse9933
Vist : 498 gange
500 point
Dato : 20-09-06 19:08

Nu har jeg aldrig haft norton på min pc,så jeg ville gerne høre om ZA og Norton Antivirus 2004 har nogle kente problemer med at koeksistere på samme pc
Spørgsmålet er stillet af min eks'ses datter.
Jeg fandt lige ud af hun ikke har brugt firewall
mens hun har haft sin pc,men har hele tiden haft NA.
Jeg skal nok igennem en større rensnings prosses,
hun har nok uden at vide det fået hente en masse skit.
Så jeg anbefalede hende ZA,den kender jeg alt til men som sagt så har jeg aldrig haft NA i gennem mine hænder
og har hørt mange gange at NA konflikter med anden/andre sikkerheds software.
Manse9933
post scriptum
Og så er jeg for doven lige i øjeblikket til selv at google
mig frem til svaret,det kunne jo være at man kan få
svaret uden at skulle anstrenge sig for meget

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-06 19:13

Det havde været letter hvis jeg kunne sidde foran hendes pc,men supporten foregår over tlf/mail/skype/chat.
/Århus>>Maribo

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-06 19:34

jeg har kørt norton over en periode med zonealarm - ikke helt problemfrit så det vil jeg ikke anbefale sådan umiddelbart.

Måske en anden og rigtig god lille firewall vil være langt bedre - jeg kan i hvertfald anbefale det - det spørger tydeligt og klar i starten og passer egentlig ellers sig selv

http://www.goldtach.com/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-06 19:47

Tøsen er ski for rap for sådan en ældre herre som mig,vi
snakkede om muligheden med/om at hente ZA og
at hun ikke skulle installere noget før hun havde snakket med mig.
Men der gik 10 minutter så havde hun hentet ZA på
nettet og installeret den
Så nu må vi se hvordan det går,men det er ikke noget problem ZA er let og simpel at afinstallere igen vis det
går galt (clean uninstall)
Nu vil jeg lige se om der er andre der har de samme affaringer som du har,det kunne jo være et enkeltstående tilfælde(maskin opsætning)
Manse9933

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 510 point
Dato : 20-09-06 19:49

jeg har nu også oplevet at det bare kørte på de ældre og nyere versioner - så det er sikkert ok - og du kan jo hjælpe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-09-06 20:17

Jeg syntes det er lidt forskelligt hvordan ZA kører på forskellige maskiner. Nogle gange fungerer den bare, og andre gange har man ikke andet end problemer. ZA har ikke nogen generelle problemer med Norton, men som sagt, man kan aldrig vide

Jeg må tilstå jeg har samme interesse som mirit.dk, mht Goldtach. Den lille kinesiske firewall er bomstærk, og ikke uvæsentligt har den en dansk sprogpakke indbygget .

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-09-06 20:20

Lidt morsomt. Da jeg fik computer for en del år siden, kørte jeg både med Norton antivirus/firewall OG Zonealarm, uden problemer.

Ja ja, man er vel blevet lidt klogere siden da .

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-06 20:38

Okay,jeg har kørt ZA på et tidspunkt og aldrig haft problemer med den(3 år),den har kørt med fire forskællige købe AV programmer og to gratis AV Pro.
Der har været småting med de nyere versioner men ikke noget
som ikke kunne klares med lidt reg ændringer og googling
Den er faktisk enormt at afinstaller hvor den ku efterlader en enkelt XML fil.
I alle programmer højre klikker man bare på uninstall
iconet(det skal være i genvejs iconet/linket)
>egenskaber>i destination>for enden af linket/genvejen
laver man et mellemrum og så /clean
og der vil blive lavet en clean uninstall som kun efterlader den omtalte XML fil,som man finder og sletter
og ås en reg cleaner program og der er ikke efterladt
noget efter ZA,lige i øjeblikket har jeg selv bullguard
på et års licens,venter og ser om jeg vil have vista
(der er vist ved at lave en vista AV/FV/SP)
Men vista vil også komme med alt sammen indbygget.
Fuck Microblød,der er desværre ikke andre OS der dækker mine behov i øjeblikket,jeg har et par linux pc'er men
de dækker ikke mine software behov
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-06 20:40

[U]Indsæt din tekst herlet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-06 20:42

Den er faktisk enormt let,og meget andet,jeg kan sku ikke læse hvad jeg skriver i den lille boks

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-06 20:44

Bullguard(der er vist ved at lave en vista AV/FV/SP)

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 20-09-06 21:00

Tak for svaret miritdk.
Vi må se hvordan det går,jeg komme vist ikke længere med dette spørgsmål.
Rå hygge miritdk .

Manse9933

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 20-09-06 21:42

jeg har brugt norton og Zonealarm siden 2001 uden problemer ....

har brugt norton antivirus 2001 , 2002,
norton systemworks 2003, 2004, 2005 (har ik købt 2006 endnu )
Norton antispam 2004

og har købt Zonealarm pro og kørt med siden 2004 uden problemer ....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-06 22:21

ihhh hvor hyggeligt manse9933 - at du kan få tident til at gå med at snakke med dig selv

og så lige råhygge retur herfra