/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Optagelse fra Parabol
Fra : johnnyp
Vist : 662 gange
50 point
Dato : 20-09-06 15:35

Har netop erhvervet Canal Digital og alt fungerer fint undtagen at jeg ikke kan finde kanaler og optage disse på video. Har tilsluttet scart fra digital tv box / resciver til video.
Er der en der kan fortælle hvorledes video skal tilsluttes evt. med henvisning til en tegning eller link.

Kommentar
Fra : taby

Dato : 20-09-06 15:45

Hej.

Umiddelbart lyder det ganske rigtigt, som du har gjort. På videoen kan du ikke søge efter alle kanalerne. Der kan du kun se den kanal som recieveren står på, og den burde komme på skærmen når du vælger den rigtige scartindgang på videoen. Går ud fra at du har et scartstik fra reciever til vidio. Hvis du stadig ikke kan finde Canal Digital på videoen må du lige lægge lidt flere oplysninger.(Mærke på video og reciever samt nummer f.eks Force 8700.

Mvh. Taby

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-06 16:03

Du skal som skrevet, tilslutte kablet mellem parabolreciever og video, og fra videoen skal der så en scart op til fjernsynet.

Hvis du så kan se parabolkanalerne på fjernsynet, er det kun et spørgsmål om at få videon til at finde kanalerne.

Der skal du sætte TV et på den kanal du normalt ser video på, og så skal du på videoens kanalvælger finde den kanal hvor parabolsignalet går ind på.

Nogen videoer har en funktion der hedder AMS, automatisk memory search.

Hvis du aktiverer denne, finder den selv hvilken kanal videoen skal stå på , sådan at parabolbilledet så kan ses på TVet på din videokanal, og så kan du optage den parabolkanal du ser.

Nøjagtig som da du fandt kanalerne til DR og TV2 så du kunne optage derfra.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-06 17:09

Når du har fobundet med en scart-kabel fra receiveren til video(optager mener du vel) så skal du stille den til optagelse fra scartindgangen. De højere kanaler som man kan søge automatisk på gælder alene fjernsynssignaler gennem antenneindgangen.
Indgangene via svart, eller andre kontakter på videooptageren kan hedde lidt forskelligt på de forskellige fabrikater og modeller . På min optager hedder de forskellige indgange L1, L2 og L3.
Ofte kan man indstille dem som kanal 0 eller derunder, det vil sige man kan indstille på kanal 1 og så med fjernbetjeneren steppe nedad til man når den rigtige. En anden mulighed er at man trykker et antal gange på 0, eller en særlig knap til audivisioel (adv)
Hvis det ikke virker må du bide i det sure æble og stave dig igennem brugsanvisningen til videooptageren.

Nogle vidiooptagere har flere scartkontakter,men kan kun optage fra en af dem. Den anden er så kun til afspilning.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 20-09-06 19:38

Hej Tak for kommentarerne indtil nu, er desværre blevet forhindret i at afprøve dem før Søndag og vil så snarest vende tilbage. Go Weekend

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 24-09-06 10:04

Tak for svaret transor.

og tak til alle for kommentarerne