/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
hp 1410 til printserver
Fra : sort78
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 19-09-06 20:58

Jeg har en "hp 1410 all in one" printer som jeg vil tilslutte til min trådløse router hvori der er en printserver. Jeg følger instruktionen der var med routeren. Jeg laver en ny port o.s.v. men når jeg så skal installere printeren kan den ikke finde en bestemt fil fra hp cd`en. Kan det passe jeg ikke kan bruge min printer i mit netværk?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-09-06 21:43

HP er lidt sær hvad angår tilslutning til netværket.
Jeg har selv 2 HP'er som jeg bøvler noget med. Hvor imod min gamle Canon og OKI Lazer køre fint.

Er det en USB du har, både på routeren og printeren???

Du skulle nok have valgt en med en netværksport i printeren, for hermed er du sikret at den er beregnet til at kunne køre som netværksprinter.

Det kan så blive spørgsmål om du på netværket, kan bruge alle funktioner i din all in one

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-09-06 16:25

Det kan nemlig godt blive et problem at bruge scannermodulet på netværket.

Jeg har en Canon Pixma MP800R netværksprinter og den har jeg installeret på 4 pcer. Den kan jeg fra alle pcer nu bruge alle funktioner fra både scanner og alle andre indstillinger. For at installere var jeg nødt til at koble den med USB til hver pc og derefter køre den trådløse guide der følger med driveren. Når så først den er kørt igennem på alle fungerer den fint trådløst på netværket. Og den er sørme også krypteret så der er ikke noget der.